Metallook kralen verkleuren

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:
Metallook kralen verkleuren

Bericht door Joyce1977 » zo 18 mar 2007 11:55

Hoi hoi,

mijn metallook kralen verkleuren na verloop van tijd als ik ze in een ketting heb verwerkt. Ligt dit aan de kwaliteit van de kraal of aan de manier van bewaren? Want de kralen die nog gewoon in de bakjes zitten verkleuren niet.
Heeft iemand van jullie dit ook gehad en kun je ze op de een of andere manier schoonmaken?

Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » zo 18 mar 2007 13:19

Volgens mij komt het door het contact met je huid.

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » zo 18 mar 2007 13:24

Je kunt ze gewoon met een beetje lauw water en een zacht schoonmaakmiddeltje weer schoonwrijven. Als het echt kunststof kralen zijn met een metaallaagje dan kun je dit gewoon doen. Verder is er weinig tegen het verkleuren te doen, het heeft gewoon met het dragen te maken en inderdaad contact met de huid en zonlicht e.d.
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Lisa
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:di 02 aug 2005 08:46

Bericht door Lisa » zo 18 mar 2007 14:25

Dat je metaal look kralen verkleuren heeft volgens mij te maken met het contact met je huid, huidzuur. Ik heb weleens een ketting waar metaallook kralen aan hingen aan iemand uitgeleend, die kreeg ik helaas heel lelijk weer terug. Dus uitlenen doe ik nooit meer.

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » ma 19 mar 2007 09:43

Hij ligt in de "kist" waar al mijn sieraden inzitten, en staat in het donker en ik draag hem niet...dus hoe het dan precies kan verkleuren weet ik niet, maar ik zal eens proberen of ik ze schoon kan krijgen.
Bedankt voor de tips.
Groetjes, Joyce

Afbeelding

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » ma 19 mar 2007 09:55

Joyce1977 schreef:Hij ligt in de "kist" waar al mijn sieraden inzitten, en staat in het donker en ik draag hem niet...dus hoe het dan precies kan verkleuren weet ik niet, maar ik zal eens proberen of ik ze schoon kan krijgen.
Bedankt voor de tips.
misschien omdat je de rest van je sieraden wel draagt, die in contact met je huid staan en dan zegmaar de pH van je huid ´overgeven´ aan je metallook kralen? beetje ver gezocht misschien maarja :lol:
Groetjes Marit

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 19 mar 2007 11:15

mijn metalen kralen lak ik met kleurloze nagellak mischien heb je daar iets aan.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » ma 19 mar 2007 12:13

dat probleem had ik ook bij metallook, toen ben ik overgestapt naar metaal, betaal je we iets meer maar aan verkeurende kralen heb je helemaal niks.
Metallook kan je dan we kopen in koper of goud, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

En of ja je moet ff kijken welke kralen wel of niet verkeuren, mijn lievelingskralen zijn bijvoorbeel die zilveren ballen 16mm met bloemen, die verkleuren niet maar dat weet ik alleen door ze te testen.

groetjes
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
red lady
Bead Dreamer
Berichten:664
Lid geworden op:za 21 mei 2005 17:00
Locatie:tilburg

Bericht door red lady » ma 19 mar 2007 14:54

ja dat ligt aan de zuurgraad van je huid, dat is bij de een wat meer dan de ander. ik heb het een keer met geverfde rocailles gehad :cry:
groetjes @uror@
life is not easy and it will never be.
but you must remember you've got friends,
and one of them is me.

Gesloten