knijpkralen en zilverdraad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23
knijpkralen en zilverdraad

Bericht door dutch_dayz » wo 14 jan 2004 04:58

Het spreekwoord "door de bomen het bos niet meer zien" is momenteel op mij van toepassing... De eerste keer dat ik materialen heb gekocht heb ik dat bij Pipoos gedaan. Inmiddels weet ik wel dat er tig websites zijn die ook materialen verkopen en stukken goedkoper ook nog. Maar door al die verschillende dingen weet ik het onderhand ook niet meer! :shock:

Bij dekwast.nl verkopen ze rollen zilverdraad voor 1,50 per 20 meter. Dat lijkt me erg goedkoop, maar: wat is het voor spul? Weet iemand dat? Is het echt zilver, of gewoon gekleurd ijzerdraad? Dat is wel het nadeel van webwinkelen, je hebt het niet echt in je handen!

Ook zag ik spiraaldraad, wat is dat voor iets? Kun je dat buigen of moet je gewoon een stuk afknippen zodat je een cirkel hebt van het formaat van de rol?

En dan knijpkralen. Is daar ook nog verschil tussen? Bij Pipoos kosten die dingen 5ct per stuk, en bij dekwast verkopen ze een zakje met 100 stuks voor 95 cent. Is dat nou een koopje? :?: Ik heb werkelijk geen idee van de prijzen! Moet nog veel leren...

Groetjes ~Desir

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 14 jan 2004 13:58

hoi ,
95 cent voor 100 knijpkralen lijkt mij wel een redelijke prijs ( mocht iemand ze goedkoper weten hou ik me aanbevolen) en bij irenes kralen ( even zoeken met google =>kralen irene) verkopen ze gecoat staaldraad 10 meter voor 3 euro, ik heb het daar al verschillende keren besteld en het was altijd prima voor elkaar en voor zover ik heb gevonden 1 van de goedkoopste ( maar hiervoor geldt hetzelfde als de knijpkralen , goedkoper => dan ben ik benieuwd!).

groetjes jolanda

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 14 jan 2004 17:43

Dat is wel een goeie prijs voor die knijpkralen. Ik heb vorig jaar knijpkralen in Barcelona gekocht (OK niet echt bij de deur) maar daar waren ze nog net iets goedkoper... 3.50? voor 500 stuks. Maar ja spijtig dat je niet zo maar effe vlug naar ginder kan :? :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 14 jan 2004 19:09

Ja Desir?e, als je pas begint is het heel moeilijk. Goed rondkijken. het kan ook zijn dat iets heel goedkoop is maar dat de kwaliteit te wensen overlaat. En vaak is het ook nog heel persoonlijk, wat de een super vindt, is voor de ander niets. Het ligt er vaak ook aan wat voor sieraden je maakt. Gebruik je knijpkralen vooral in kalotjes dan hoeven die niet zo mooi te zijn, maar in een zwevende ketting is het wel belangrijk hoe ze er uit zien vind ik. Er zijn zoveel shops dat je inderdaad door de bomen het bos niet meer ziet :wink:
En zilverdraad in een hobbyshop is nooit helemaal echt zilver. je moet dan spreken van verzilverd draad, er zit een koperen kern in. Dat geeft niet, maar na heel lang dragen kan het afslijten, dus als het laagje heel dun is slijt het sneller.

Gesloten