zwevende ketting

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Angelique
zwevende ketting

Bericht door Angelique » di 13 jan 2004 11:06

Weet iemand op welk draad moet ik een zwevende ketting maken?????
Ik ga morgen namelijk nieuwe spullen halen en dan kan ik het meteen meenemen :)

groetjes Angelique

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 13 jan 2004 11:33

het wordt meestal op gecoat staaldraad gedaan, die is nl lekker sterk en in veel mooie kleuren verkrijgbaar. je kan het echter ook op nylondraad doen. bij nylondraad kan je afstand houden via knoopjes en lijm, niet via knijpkralen. het komt nl weleens voor dat knijpikralen nylondraad kapot snijdt. staaldraad is sterk genoeg voor knijpkralen.

enneh, kleine tip, let op hoeveel staaldraad kost in de winkel, internetshops zijn wat staaldraad betreft vaak goedkoper: bv 1,50 per meter in de winkel en 0,60 bij de internetshop.

Angelique

Bericht door Angelique » di 13 jan 2004 14:54

Bedankt voor je antwoord :)

Is het trouwens hetzelfde als staaldraad? Of kan ik dat niet gebruiken voor een zwevende ketting, want ik heb op internet gekeken, maar ik kan geen zilverkleur vinden.

Hier in de shop staat wel een spiraalketting, kan ik deze gebruiken om bijvoorbeeld een mooie hanger aan te hangen???

groetjes Angelique

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 13 jan 2004 17:01

kan je doen denk ik, ik weet alleen niet zeker of het mooi is omdat de spiraal vrij dun is. weet ook niet of het goed blijft als de hanger vrij zwaar is...je kan het natuurlijk altijd proberen! ;)

zilverkleurige staaldraad moet ik nog altijd eens toevoegen aan mijn shop, ik heb het dus wel op voorraad. de andere kleuren zijn precies hetzelfde type overigens. mocht je zilverkleurige staaldraad willen bestellen: bestel enige kleur staaldraad en vermeld onder opmerkingen dat je de zilverkleurige wil hebben.

groetjes,
Sandra

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » di 13 jan 2004 20:38

Hoi Angelique,

Ik verkoop gecoated staaldraad voor 0.50 per meter.
En maak daar zelf ook zweef kettingen van.
Het is zilverkleurig.

Groeten,
MD Style
Miranda Draayer

Gesloten