Gegalvaniseerd ijzerdraad?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23
Gegalvaniseerd ijzerdraad?

Bericht door dutch_dayz » zo 11 jan 2004 14:54

Hallo allemaal!

Ik ben Desir?e en ik ben nieuw op het forum!

Ik heb een vraag over de verschillende soorten draden: ik wilde graag wijnglas decoraties maken en heb wat kralen gekocht en een rol staaldraad met nyloncoating. Toen ik ermee aan de slag ging bleek het spul niet zo te buigen als ik dat wilde. De dag ernaa ben ik teruggegaan naar Pipoos om te kijken voor een alternatief, maar ik zag alleen maar gecoat draad (of ik heb niet goed gekeken??) In een ander schap (dus niet tussen de materialen voor sieraden) zag ik toen zilverdraad, maar dat was erg dik, en gegalvaniseerd ijzerdraad. Het ijzerdraad is 0,4mm dik en precies zo buigzaam als ik dat wilde. Ik ben ermee aan de slag gegaan en mijn creatie is geslaagd :D
Omdat ik ook ge?nteresseerd ben in het maken van sieraden, heb ik vandaag veel op internet gelezen, maar ik ben nergens tegengekomen dat er gebruik gemaakt wordt van gegalvaniseerd ijzerdraad. Dus nu vraag ik me af, kan ik die draad wel gebruiken voor sieraden? Ik heb het nu alleen gebruikt voor de wijnglas decoratie, en ik vraag me ook af of het wel mooi blijft. Kan het tegen water?
Als dit niet geschikt is, wat is dan het beste alternatief?

Alvast bedankt!!

~Desir

Gesloten