Bajonetsluiting ... wel eens gebruikt ?
- @nneke
- Bead Intelligent
Ik niet ......... maar ik wil wel eens weten wat dat is en wie dat gebruikt en wat dat kost en .... ???
kralengroetvan@nneke 
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........
- Naomi
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik heb ff mijn vader gebeld, want die weet nogal wat van boten enzo (heeft jarenlang in de haven gewerkt). Een bajonetsluiting is een sluiting die op kokervormige dingen zit. de ene kant heeft een uitsparing, meestal iets van L-vormig en aan de andere helft zit een pinnetje. als je de handel in elkaar schuift moet je 'm daarna naar rechts of naar links schuiven.
Voor zover ik weet, heb ik nog niet een dergelijke sluiting voor een ketting gezien. Of bedoel je misschien die schroefsluitingen ermee?
De sluiting aan hondenriemen ed. is ook een soort karabijnsluiting. soort vraagtekenachtig iets met een palletje dat je naar beneden moet trekken. Deze sluitingen gebruiken we allemaal vaak.
mocht de bovenste info niet kloppen, dan is mijn vader in de bonen.
Maar goed. Nog andere meningen?
Voor zover ik weet, heb ik nog niet een dergelijke sluiting voor een ketting gezien. Of bedoel je misschien die schroefsluitingen ermee?
De sluiting aan hondenriemen ed. is ook een soort karabijnsluiting. soort vraagtekenachtig iets met een palletje dat je naar beneden moet trekken. Deze sluitingen gebruiken we allemaal vaak.
mocht de bovenste info niet kloppen, dan is mijn vader in de bonen.
Maar goed. Nog andere meningen?
liefs,
Naomi
Naomi
- @nneke
- Bead Intelligent
sluiting
Yes ... Naomi, dat is de juiste benaming/uitleg die je vader geeft. Daarom is het ook zo'n mooie sluiting. (bijvoorbeeld aan een staaldraad) Als je maar enkele kralen aan een staaldraad rijgt is het een mooie bijna onzichtbare sluiting die als het ware in het verlengde van de draad loopt.
Juweliers kennen hem wel.
kralengroetvan@nneke 
Juweliers kennen hem wel.
Anneke, bedoel je zoiets http://groups.msn.com/Hekrasier/leukepl ... hotoID=201" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het al een tijd geleden bij door't oog van de kraal in Utrecht gekocht. Ze verkleuren alleen zo lelijk vind ik, missschien heeft hij inmiddels wel mooiere.
Ik heb het al een tijd geleden bij door't oog van de kraal in Utrecht gekocht. Ze verkleuren alleen zo lelijk vind ik, missschien heeft hij inmiddels wel mooiere.
- @nneke
- Bead Intelligent
bajonet ... retteketet .....
zoiets bedoelde ik .... en die bestaan ook (ergens) in kleur.
dankjewel.......................................................................
grappig, ik heb lang geleden zulke soort sluitingen gekocht voor op mijn shop, maar nog altijd niet toegevoegd aan mijn site. ik moet ook nog steeds zelf uitzoeken hoe het werkt. anneke, ik weet niet zo gauw hoeveel het kost maar als je geinteresseerd bent...laat het me maar weten. ze lijken vrijwel precies zoals die van hennie (van wat ik herinner tenminste).