KNIJPKRAALTJES KAPOT!!

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:
KNIJPKRAALTJES KAPOT!!

Bericht door Angelaa » za 21 okt 2006 13:26

als ik een ketting afwerk met knijpkraaltjes en goed platdruk dan gaan ze kapot is dit normaal :? ben ik de enige die dit heeft.
of ik trek er aan om ze te testen en dan glijden de knijpkraaltjes van mn gecoat staaldraad af.

ik weet het niet meer heb net 3 kettingen getest alle 3 kapot!!!
Ik stop er mee als het steeds kapot gaat.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

susanvan
Bead Starter

Bericht door susanvan » za 21 okt 2006 14:29

ja dat heb ik ook gehad maar ik heb nu knijpkraaltjes van creadream en die bevallen erg goed!!!!
En ik heb er ook besteld bij anila en die zijn ook goed.

groetjes susan :flowerysmile:

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » za 21 okt 2006 16:52

Als je knijpkraaltjes hebt van heel hard materiaal, dan breken ze snel als je ze dichtknijpt. Ik gebruik zelf de zilveren knijpkraaltjes van creadream en die bevallen me heel goed! Die zijn vrij 'zacht'en breken dus haast nooit, omdat ze makkelijk buigen.

Ook kan het aan je tangetje liggen. Ik gebruik een tangetje zonder ribbeltjes aan de binnenkant. Dan blijven je knijpkraaltjes ook mooi op de ketting, zonder deukjes. Bij ribbeltjes zet je plaatselijk weer meer kracht dus dan breken de knijpkraaltjes ook sneller.

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » za 21 okt 2006 18:06

Lissie schreef:Als je knijpkraaltjes hebt van heel hard materiaal, dan breken ze snel als je ze dichtknijpt. Ik gebruik zelf de zilveren knijpkraaltjes van creadream en die bevallen me heel goed! Die zijn vrij 'zacht'en breken dus haast nooit, omdat ze makkelijk buigen.

Ook kan het aan je tangetje liggen. Ik gebruik een tangetje zonder ribbeltjes aan de binnenkant. Dan blijven je knijpkraaltjes ook mooi op de ketting, zonder deukjes. Bij ribbeltjes zet je plaatselijk weer meer kracht dus dan breken de knijpkraaltjes ook sneller.
ik heb tangetjes met ribbeltjes zou het daarin kunnen zitten :o waar kan ik een tangetje kopen zonder ribelltjes heb nl 2 tangetjes met ribbeltjes.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » za 21 okt 2006 18:19

Bij de gamma kun je voor 5 euro 4 tangetjes kopen (merk TUV, bij de kassa). Daar zitten 4 tangetjes in. Een knijptangetje met ribbels, een gebogen knijptang zonder ribbeltjes, een kniptang en een hamervormige kniptang.
En anders gewoon even bij het elektronica-schap kijken. Huismerk is meestal het goedkoopst.
Maar voordat je andere tangetjes koopt, kun je beter even kijken of het toch niet aan de knijpkraaltjes ligt. Ik wil je er wel een paar toesturen om uit te proberen, dan kun je het verschil voelen. Stuur me dan maar even een pb-tje of emailtje.

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » za 21 okt 2006 18:22

en ik had in plaats van de hamervormige een platbektangetje met gladde ribbels werkt perfect en de knijpkraal sluit perfect

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

JeweLilly
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » za 21 okt 2006 22:13

Tijdens m'n vorige baan heb ik geleerd om knijpkralen nooit met een platbektang dicht te knijpen. Iemand die nieuw was had dit wel gedaan en een week later ofzo kwamen al die kettingen terug, kapot dus..
Maar ik denk dat je gewoon andere knijpkralen moet nemen en dat je nu toevallig knijpkralen van wat slechtere kwaliteit hebt gekocht?
Groetjes Lilly

rebecca1984
Bead Reader

Bericht door rebecca1984 » za 04 nov 2006 23:45

hihiih hier het zelfde probleem!!! heb ook hier voor een tropic geopent

gr rebecca

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » zo 05 nov 2006 00:09

JeweLilly schreef:Tijdens m'n vorige baan heb ik geleerd om knijpkralen nooit met een platbektang dicht te knijpen. Iemand die nieuw was had dit wel gedaan en een week later ofzo kwamen al die kettingen terug, kapot dus..
Maar ik denk dat je gewoon andere knijpkralen moet nemen en dat je nu toevallig knijpkralen van wat slechtere kwaliteit hebt gekocht?
welke tang dan wel als ik vragen mag
groetjes Annemarie :-)

JeweLilly
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » zo 05 nov 2006 01:23

Annemarie! schreef:
JeweLilly schreef:Tijdens m'n vorige baan heb ik geleerd om knijpkralen nooit met een platbektang dicht te knijpen. Iemand die nieuw was had dit wel gedaan en een week later ofzo kwamen al die kettingen terug, kapot dus..
welke tang dan wel als ik vragen mag
Ik bedoel eigenlijk niet met een gladde platbektang.. Maar wel met een geribbelde platbektang.. :roll:
Groetjes Lilly

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » zo 05 nov 2006 11:48

o oke ik dacht dat een platte juist oa er voor was om een knijpkraal
dicht te knijpen
groetjes Annemarie :-)

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 05 nov 2006 11:58

Hoihoi,

Ik gebruik altijd knijpkraal buisjes. en een platbektang zonder ribbeltjes.. en dat gaat prima.. heb in dat bijna jaar dat de winkel open is al wel heel wat zwevende kettingen verkocht.. en niemand is er mee terug geweest omdat er iets kapot was.. terwijl ik er altijd bij zeg is er iets mis neem het mee en we repareren het!!
Ja naja 1 keer een ketting terug gekregen was een draadje ls gegaan .. maja daar had de kleindochter met volle gewicht aangehangen dan kan dat gebeuren he.. daar is niets tegen bestand..

GRoetjes!

Loura!
Bead Fan

Bericht door Loura! » zo 05 nov 2006 18:16

Ik heb er nooit problemen mee en gebruik dus ook gewoon een gladde platbek tang.
Groetjes,
Loura

Sieraden maken is geen hobby maar een verslaving...

JeweLilly
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » ma 06 nov 2006 00:19

een zwevende ketting is idd ook niet zo zwaar, waar ik werkte waren het kettingen met glaskralen en metaal, dat is natuurlijk een stuk zwaarder..
Groetjes Lilly

Gesloten