Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
Anjaranja
- Bead Reader
Waxkoord in de kreukels...
Bericht
door Anjaranja » ma 11 sep 2006 15:35
Laatst heb ik ergens waxkoord besteld, wat op een kartonnetje gewonden was. Is dat altijd zo bij waxkoord?
Heeft iemand een tip hoe ik de 'vouwtjes' er makkelijk uit kan krijgen (denk zelf dat het niet echt meer gaat lukken..) Of waar ik waxkoord kan bestellen op rol of in elk geval zonder kreukels?
Thnx Alvast!!!
-
Annemarie!
- Bead Fan
Bericht
door Annemarie! » ma 11 sep 2006 15:40
hey
ik had dat laatst ook.
bij die winkel doe ze dat omdat dat makkelijk er is.
maar bij veel webwinkels knippen ze het gewoon voor je af.
ik kreeg die kreukels er ook niet mooi uit.
dus als iemand tips heeft hoor ik het ook graag
groetjes Annemarie

-
m@rlies
Bericht
door m@rlies » ma 11 sep 2006 15:43
Dat lijkt me wel vervelend ja, ik heb anders nog wel waxkoord in zwart en in groen-turquoise.
-
dafkapin
- Bead Interested
Bericht
door dafkapin » ma 11 sep 2006 16:46
als ik me goed herinner was er hier een een topic over kreukels uit veters krijgen
het was iets met opspannen tussen je handen en dan weg een weer wrijven over de tafelrand ofzo

-
fimophilo
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door fimophilo » ma 11 sep 2006 18:25
Ik heb die kaartjes ook af en toe. Als ik de kralen ermee geknoopt heb hang ik het op, en na een tijdje zie je geen 'haakse' hoeken meer.
Maar als het nu echt niet lukt dan is dit misschien een tip: boven stoom houden. Dat deden we met garen waar al een keer iets van gebreid was. Als je het dan uithaalde en opnieuw wilde gebruiken dan hield mijn moeder het boven de stoom van bijvoorbeeld een pan water. Pas wel op dat je je niet verbrandt. Anders misschien met een stoomstrijkijzer
Groetjes,
Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.
-
Wicked Flower
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Wicked Flower » di 12 sep 2006 18:47
dafkapin schreef:als ik me goed herinner was er hier een een topic over kreukels uit veters krijgen
het was iets met opspannen tussen je handen en dan weg een weer wrijven over de tafelrand ofzo

idd, ik had hetzelfde probleem
ik had er ook een paar die heb ik uitgehangen een weekje en toen waren ze er al een heel eind uit en toen over de tafelrand was bijna alles eruit.
en uithangen met wasknijpers (of iets anders met een beetje gewicht) eraan hielp ook
...:::Floortje:::...
-
Saskia
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Saskia » di 12 sep 2006 20:21
Voorzichtig strijken onder een natte doek. Niet te hard 'persen' anders wordt de draad plat.
-
irisje
- Bead Believer
Bericht
door irisje » wo 13 sep 2006 08:04
ik heb ze al eens gewoon kletsnat gemaakt en dan opgehangen, helemaal niet aankomen met je handen, om rafeltjes enzo te vermijden...als ze droog waren.....waren ze recht !!!!!!
woepie!!!!

-
Anjaranja
- Bead Reader
Bericht
door Anjaranja » vr 15 sep 2006 09:35
Aaah dames,
bedankt voor de tips.. ga ze proberen!!
Gr.
Anja