Sterk genoeg draad om te rijgen

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
linda1979
Bead Starter
Contacteer:
Sterk genoeg draad om te rijgen

Bericht door linda1979 » wo 30 aug 2006 19:28

Goedenavond allemaal,

Ik heb gister nylondraad gekocht van 0,50 mm.
Is dit sterk genoeg voor armbanden en kettingen.
Kan iemand me ook een goed elastische draad laten zien. Of de merknaam vermelden.
Alvast bedankt!!

Groetjes Linda
Groetjes Linda
---------------------------

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 30 aug 2006 19:33

0.50 cm? Dat is zeker stevig genoeg, ik gebruik meestal 0.25 Zelfs dat is sterk genoeg. Die 0.50 kan je gebruiken om gewoon kralen op te rijgen, maar voor ingewikkeldere rijgtechnieken is die veel te dik en dus niet zo plooibaar. Maar voor het gewone rijgen dus zeker geschikt.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 30 aug 2006 19:36

Hoi hoi,

Ik gebruik zelf meestal nylonddraad van 0,25mm dikte, om echt patronen mee te rijgen. Wanneer ik er gewoon een "simpel" geregen sieraad wil maken, gebruik ik 0,35mm. Ik ga er dus van uit dat dit zeker dik genoeg is.
Een goed merk voor allerlei sieradenbenodigdheden is het Amerikaanse Beadalon. Maar dat kost vaak ook net wat meer :? (o.a. te verkrijgen bij http://www.kralenplaneet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ). Ik ben heel blij met de elastische draad van 0,8mm van Sayila :P . Misschien kun je met de zoekfunctie ook andere tips vinden...

Succes,
Dagmar
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten