Katoenkoord, leer of waxkoord

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
floortje
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 22 apr 2006 21:18
Contacteer:
Katoenkoord, leer of waxkoord

Bericht door floortje » di 25 jul 2006 19:33

Ik ben inmiddels nu een paar maanden aan het kralen geslagen en heb er veel plezier in. Ik zou graag willen weten wat jullie het prettigste materiaal vinden om bijvoorbeeld een lange ketting mee te maken. Zelf gebruik ik nu regelmatig waxkoord omdat het niet zo stug is. Kunnen jullie wat tips geven en eventueel waar jullie dit dan kopen? :D
Laatst gewijzigd door floortje op do 27 jul 2006 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » di 25 jul 2006 19:59

Ik vind zelf waxkoord het fijnste om mee te werken. Zelf verkoop ik het ook ( http://KraalInkies.websiteonline.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ) maar ook bij http://www.goedkoopstekralen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn ze heel goedkoop.
Ik zelf nog niet heel veel keuze.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Bericht door T@mara » wo 26 jul 2006 18:28

ik werk ook met waxkoord, bij geknoopte lange kettingen.
Let wel op de grote van de gaatjes van de kralen, soms past er alleen 1mm waxkoord door.
Ik had pas kralen met mega-gaten en kralen waar alleen 1 mm doorpaste, toen heb ik met 2 draden van 1 mm gewerkt.
Het waren nogal zware kralen en anders wordt de ketting nogal slap.

Gebruikersavatar
floortje
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 22 apr 2006 21:18
Contacteer:

Bericht door floortje » wo 26 jul 2006 21:13

en waar werken jullie dan mee met een lange ketting en bijvoorbeeld veterklemmetjes er aan, met 1 of 2 mm dik waxkoord?

nonnie
Bead Starter
Berichten:96
Lid geworden op:za 25 mar 2006 18:45
Locatie:Een
Contacteer:

Bericht door nonnie » wo 26 jul 2006 21:58

Ik werk dan met 1 mm waxkoord, omdat ik dat zelf prettiger vind. Het is een beetje wat je eigen voorkeur heeft en dat is een kwestie van proberen en uitvinden.

Gesloten