wanneer welke suiting?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:
wanneer welke suiting?

Bericht door volvoke » zo 30 nov 2003 11:16

kan mij iemand vertellen wanneer je nu een bepaalde sluiting gebruikt bv heeft het te maken met de soort draad of de soort parels of doet dat er helemaal niet toe
groetjes

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 30 nov 2003 11:42

Ik gebruik vaak een kapittelsluiting voor een armband, anders is het zo'n gedoe om hem alleen om of af te krijgen.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 30 nov 2003 23:10

als je moet kiezen welke sluiting moet je vooral opletten welke je prettig vindt werken en vervolgens welke je mooi vindt.
volgens mij wordt de karabijnsluiting het meest gebruikt, vervolgens kapittel. kapittelsluitingen zijn meestal mooier.
een kapittelsluiting kun je trouwens niet gebruiken bij een sieraad geregen met 1 draad en vrij grote kralen. je moet de draad van de sieraad namelijk een stukje door de ringetje kunnen trekken, anders krijg je de kapittel niet aan.

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 01 dec 2003 11:19

En ik vind dat je ook rekening moet houden met het gewicht van de ketting. Dat je bijvoorbeeld bij een wat zwaardere ketting ook een wat steviger sluiting gebruikt.
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
volvoke
Bead Dreamer
Berichten:626
Lid geworden op:za 29 nov 2003 11:56
Locatie:niel Belgie
Contacteer:

Bericht door volvoke » ma 01 dec 2003 19:08

bedankt voor jullie reacties
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » ma 01 dec 2003 19:09

Hoi Sandra,

Je kan een kapittel wel gebruiken hoor bij 1 draad dan moet je die alleen eerst afwerken met een kalotje en dan aan het kalotje een ringetje doen en die weer door het oogje van de sluiting halen.

Verder gebruik ik kapittelsluitingen vaak bij jasseron dat komt mooier uit is mijn mening.
Volvoke succes met het kiezen van de juiste sluitingen.

Groetjes,
MD Style
Miranda Draayer

Gesloten