Allemaal tangetjes, maar waar gebruik je ze voor?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cecilia
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:za 20 aug 2005 13:18
Locatie:Pijnacker
Contacteer:
Allemaal tangetjes, maar waar gebruik je ze voor?

Bericht door Cecilia » di 06 jun 2006 11:08

Toen ik vorig jaar een starterspakketje bestelde zaten er 4 tangetjes bij. Na wat snuffelwerk op internet weet ik nu ook welke tangetjes het zijn:
- knijptang
- kniptang
- platbektang
- rondbektang

Alleen nu mijn vraag... waar gebruik je welke tang voor? De kniptang om te knippen en de knijptang om te knijpen, maar wàt knijp je er dan bijv. mee?

Jullie lezen het, een echte beginnerling hier :roll:
Liefs van Cecilia.
De supertrotse mama van Jarno (15/03/2005).

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » di 06 jun 2006 11:40

Ik gebruik zelf 3 tangen, kniptang uiteraard om te knippen, rondbektang om kettelstiftjes- en nietjes om te buigen en een platbektang om knijpkraaltjes dicht te knijpen, of om (samen met de rondbektang) ringetjes open en dicht te buigen.
Succes!
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » di 06 jun 2006 14:11

hallo Cecilia, kijk eens hier
http://www.hekrasier.nl/gereedschap-benodigdheden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

missdreamer
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 08 aug 2006 18:28

Re: Allemaal tangetjes, maar waar gebruik je ze voor?

Bericht door missdreamer » di 08 aug 2006 18:33

Cecilia schreef:Toen ik vorig jaar een starterspakketje bestelde zaten er 4 tangetjes bij. Na wat snuffelwerk op internet weet ik nu ook welke tangetjes het zijn:
- knijptang
- kniptang
- platbektang
- rondbektang

Alleen nu mijn vraag... waar gebruik je welke tang voor? De kniptang om te knippen en de knijptang om te knijpen, maar wàt knijp je er dan bijv. mee?

Jullie lezen het, een echte beginnerling hier :roll:
Ik wil ook gaan beginnen met sieraden maken. ZO`n starterspakket lijkt me wel wat.... Waar kan je dat halen, bestellen. En wat zijn goede internetsites om dingen voor de eerste keer te bestellen??

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 08 aug 2006 18:41

welkom misdreamer.
Je kunt altijd kijken in hobby zaken naar tangetjes
Een platbektang en kniptang is een must
Verder rondbektang is handig als je wilt kettelen.
Dan heb je het gereedschap al en hoef je alleen kralen en slotjes te kopen

http://www.mijnwinkel.nl/servlets/doDep ... d=3&_isb=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een link waar je allerlei pakketjes heb om al vast te beginnen
Op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; vindt je heel veel tips om te beginnen
Succes ermee

Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

missdreamer
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 08 aug 2006 18:28

Bericht door missdreamer » di 08 aug 2006 18:43

esther baan schreef:welkom misdreamer.
Je kunt altijd kijken in hobby zaken naar tangetjes
Een platbektang en kniptang is een must
Verder rondbektang is handig als je wilt kettelen.
Dan heb je het gereedschap al en hoef je alleen kralen en slotjes te kopen

http://www.mijnwinkel.nl/servlets/doDep ... d=3&_isb=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een link waar je allerlei pakketjes heb om al vast te beginnen
Op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; vindt je heel veel tips om te beginnen
Succes ermee

Dank je wel voor de snelle reactie...... ga even kijken op die site :D

Groetjes Esther

missdreamer
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 08 aug 2006 18:28

Bericht door missdreamer » di 08 aug 2006 19:05

Hoe denken jullie over de winkel pipoos om de eerste keer naar toe te gaan?? Dan kan ik namelijk zelf dingen uitzoeken en ze ook echt zien. Of is dat qua prijs veel duurder???

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 08 aug 2006 19:19

Pipoos is een goede starterswinkel, vooral als je alles liever wilt zien i.p.v. via internet bestellen. Ze zijn niet overdreven duur.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 08 aug 2006 19:20

Eerlijk gezegd vind ik Pipoos behoorlijk duur. Ik ga er wel vaak kijken en dan bestel ik het ergens anders (http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; van Sandra is heel goed)
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 08 aug 2006 19:41

Voor een winkel is Pipoos niet duur vind ik. Internetshops hebben nu eenmaal minder kosten (geen winkelpand te huren, meestal geen of weinig personeel, enz.) waardoor ze de prijzen lager kunnen houden.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Lotjelot
Bead Starter
Berichten:99
Lid geworden op:di 18 jul 2006 13:01
Locatie:Groningen

Bericht door Lotjelot » wo 09 aug 2006 09:03

Ik ben ook pas begonnen en heb mijn eerste bestelling via internet gedaan. Helaas bleek bij levering dat ik er net niks van kon maken. T was een bij elkaar geraapt zootje :oops:
Toen ben ik naar pipoos gegaan en daar heb ik het beter gedaan!!
Dan zie je ook echt wat je koopt en kunnen de aantallen niet tegen vallen. Zodra ik meer ervaren ben ga ik wel weer internetshoppen :D

Pipoos had trouwens drie tangetjes te koop voor nog geen 12,00 euro geloof ik. Terwijl ze over het algemeen per stuk wel rond de vijf euro zitten.

Succes!
Afbeelding

missdreamer
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 08 aug 2006 18:28

Bericht door missdreamer » wo 09 aug 2006 09:41

Ja dat zag ik ook op de website staan van pippoos. Ga zo ook maar even langs. Wil inderdaad niet dat ik van alles bestel via internet en dat ik er achteraf dus niets mee kan ;)

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 09 aug 2006 10:00

missdreamer schreef:Ja dat zag ik ook op de website staan van pippoos. Ga zo ook maar even langs. Wil inderdaad niet dat ik van alles bestel via internet en dat ik er achteraf dus niets mee kan ;)
Naar mijn ervaring is dat voornamelijk met kralenmixen het geval, bestel je losse onderdelen zul je er veel minder last van hebben. Veel plezier bij het shoppen!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten