Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
conny
naalden
Bericht
door conny » zo 16 mar 2003 19:33

hier een berichtje voor hennie of iemand anders natuurlijk die het weet, wat voor maat naald heb je nodig als je kleine kraaltjes rijgt, ik geloof dat ze glaskraaltjes heten. bij mij is of de naald te dik en kan ik er niet 2 keer doorheen of de naald is te dun en me oogje is te klein voor de draad en welke lengte is het beste.

wie brengt mij het licht. vast bedankt.
lieve groeten conny

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » zo 16 mar 2003 19:42
Hallo Conny,
Het ligt aan de maat glaskraaltjes die je hebt.Ik gebruik speciale rijgnaalden voor kralen die hebben geen verdikking bij het oogje,zo kun je vaker door een kraaltje steken.Ik heb ze gekocht bij door 't oog van de kraal een setje van 6.Als je ze belt sturen ze het op.Ik rijg met C-Lon of nymo is o.a. te koop bij
http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; evenals kleine kraaltjes.Ik gebruik meestal 15/0 dat zijn de kleinste kraaltjes en daar steek ik soms wel 4x door, maar je moet goede kwaliteit kraaltjes hebben.Delica's hebben een groot gat maar zijn naar verhouding duur, hoewel valt ook wel mee.
Groetjes Hennie
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » zo 16 mar 2003 19:44
o, ja wat de maat van de naalden is weet ik niet.Het is het enige setje van 6 wat ze daar verkopen.
Succes Hennie
-
conny
Bericht
door conny » di 18 mar 2003 21:25

dank je wel hennie, ik heb kraaltjes van 2 mm is dat 15\0 of rijg jij nog kleiner, ik heb bij kralenwerk het nymogaren besteld en daar hadden ze ook een setje naalden van zes stuks, misschien wel dezelfde? wie weet gaat het nu lukken.
lieve groeten conny

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » di 18 mar 2003 22:36
Hallo Conny,
Ik rijg nog kleiner, 2mm is 11/0 dacht ik.Maar zeker in het begin kun je beter niet de kleinste maat nemen.Wat ga je trouwens maken?
Groetjes Hennie
-
Marieke
- Bead Fan
Bericht
door Marieke » wo 19 mar 2003 13:07
Hi Conny,
leuk dat je ook op het forum bent nu. Ik gebruik voor mijn rijgdingen naalden maat 10, die zijn klein genoeg om door de kralen te gaan. Je kan ik elke fourniturenzaak speciale rijgnaalden kopen, daar hoef je dus niet speciaal voor te bestellen bij kralenwerk of kralenpost. Gewoon even vragen wat je het beste kan gebruiken. Je moet er wel opletten dat de oogjes van de naalden niet verdikt zijn, zoals bij naainaalden.'Succes ermee!!!! Ga je trouwens die mooie frutselarmband van Sylvie maken?!? Ik heb hem nog steeds niet afgemaakt. Denk dat ik dat vanavoevennd maar ga doen.
knuffel Marieke
-
conny
Bericht
door conny » wo 19 mar 2003 19:45

hoi marieke en hennie, dank je wel voor julllie uitleg, ik ben de boa van silvie aan het rijgen en ik ben helemaal verslaafd, zelfs op mijn werk zit ik in de pauze en s`morgens voor dat ik er heen ga , zit ik te rijgen, hij is bijna af en al erg leuk, over 2 weken ga ik een lange vlucht naar het mekka van de kralen< america> maken en dan weet ik al wat ik onderweg ga doen , alleen denk ik dat ik teveel lusjes maak en waarschijnlijk had je al gelezen dat ik stenbodenkralen had gebruikt dus is het best een prijzige armband geworden, maar ik heb er ook veel lol aan. lieve groeten conny

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » wo 19 mar 2003 20:36
Hallo Conny,
Leuk dat het lukt.Je merkt vanzelf wel wat je het beste wel of niet kunt kopen.maar je ziet het, het is een echte verslaving.
Groetjes Hennie