nikkel alergie
Kan iemand mevertellen of er ook matrialen (hangers, sluitingen en dergelijken) speciaal voor mensen met (nikkel) alergie?
bedankt en groeten Carlie
bedankt en groeten Carlie
Volgens mij is alles tegenwoordig nikkelvrij (zou iig wel zo moeten zijn!), ik heb er zelf in ieder geval geen last van de kettingen die ik maak, en meerdere mensen die ook een nikkelallergie hebben zijn er tevreden over. Ik heb maar 1 maal last gehad en dat waren van die driegats verdelers in plaatvorm, helaas want het was een copie van een mooie Eggplant ketting die in de Cosmo stond. Bij Bija wordt er in ieder geval gezegd dat alle onderdelen nikkelvrij zijn.
groetjes Jacqie
groetjes Jacqie
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Heb zelf eens iets moeten maken voor iemand met een nikkelallergie. In de winkel zeiden ze ook dat alles tegenwoordig nikkelvrij is. Dan vind ik het echter wel bizar dat in een andere winkel op sommige zakjes 'nikkelvrij' staat en op andere niet
? M.a.w. ik weet het zelf ook niet echt, maar ben wel heel benieuwd naar het antwoord!
- Christina
- Bead Believer
- Contacteer:
vroeg het juist ''express'' aan de verkoopster die zij dat alles nikkelvrij was... is dus niet zo..
Liefs Christina
Love For Beads

Love For Beads

-
kralenboetiek
- Bead Believer
- Contacteer:
- patricia
- Bead Designer
- Contacteer:
Een vriendin van mij is allergisch voor nikkel en nu wil ik voor haar een ketting maken voor haar verjaardag met lekker veel strass ed want daar is ze helemaal gek op. Het probleem is nu dat ik niet zeker weet of ze alleen nikkelallergie heeft of ook niet tegen andere dingen kan...ze kan bijvoorbeeld ook niet tegen chirurgisch staal... zit daar nikkel in volgens mij niet?! denken jullie dat ik de gok kan wagen met nikkelvrij onderdelen??
Groetjes Patries
Like the heart beads!
Like the heart beads!
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
- dutch_dayz
- Bead Producer
Hoi Christina,
het zwart worden van zilver niks te maken met een allergie. Zilver oxideert altijd, dat is heel normaal, maar bij de ene persoon gaat het sneller dan bij de ander. Zo heb ik bijvoorbeeld al bijna 10 jaar een zilveren hartje om, maar af en toe moet ik het even met een zilverdoekje oppoetsen omdat het dan dof en een beetje zwart is geworden. Bij de vader van mijn vriend gebeurd dat zwart worden z? snel, binnen een dag is het zilver helemaal uitgeslagen. Daarom kan hij dus geen zilver dragen, niet omdat hij allergisch is, maar omdat het zilver zo snel oxideert. En het enige meisje met nikkelallergie dat ik ken, kan alleen maar zilver verdragen.
Je mag zilver eigenlijk ook niet aan de lucht bewaren, maar in plastic of sieradenzakjes. Als het toch uitslaat kun je het met een zilverdoekje oppoetsen.
Ik geloof dat er nog wat info over zilver staat op wigjig.com, anders moet je daar eens kijken!
het zwart worden van zilver niks te maken met een allergie. Zilver oxideert altijd, dat is heel normaal, maar bij de ene persoon gaat het sneller dan bij de ander. Zo heb ik bijvoorbeeld al bijna 10 jaar een zilveren hartje om, maar af en toe moet ik het even met een zilverdoekje oppoetsen omdat het dan dof en een beetje zwart is geworden. Bij de vader van mijn vriend gebeurd dat zwart worden z? snel, binnen een dag is het zilver helemaal uitgeslagen. Daarom kan hij dus geen zilver dragen, niet omdat hij allergisch is, maar omdat het zilver zo snel oxideert. En het enige meisje met nikkelallergie dat ik ken, kan alleen maar zilver verdragen.
Je mag zilver eigenlijk ook niet aan de lucht bewaren, maar in plastic of sieradenzakjes. Als het toch uitslaat kun je het met een zilverdoekje oppoetsen.
Ik geloof dat er nog wat info over zilver staat op wigjig.com, anders moet je daar eens kijken!
-
ellen2
- Bead Anonymous
- Contacteer:
nikkelallergie
Hallo allemaal,
Wat betreft gebruik van nikkel in metalen kralen & hangers kan ik jullie vertellen dat het al sinds vorig jaar verboden is (in Nederland) om materialen te verkopen waar nikkel in verwerkt zit. Het probleem is dat je het aan de buitenkant helaas niet kan zien. In principe zit er dus geen nikkel in de metalen materialen, welke je in winkels kan kopen, verwerkt. Maar ik heb zelf een winkel en zou nooit durven beweren dat alles nikkelvrij is. In andere landen is het n.l. nog steeds niet verboden.
Mijn ervaring is wel dat de mensen met een nikkelallergie, die bij mij kopen, niet terugkomen met rode vlekken of uitslag. Daarom denk ik ook dat het meeste materiaal wel nikkel "veilig" is. Ik heb er tenminste nog geen klachten over gehad.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groetjes,
Ellen
(http://www.branello.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat betreft gebruik van nikkel in metalen kralen & hangers kan ik jullie vertellen dat het al sinds vorig jaar verboden is (in Nederland) om materialen te verkopen waar nikkel in verwerkt zit. Het probleem is dat je het aan de buitenkant helaas niet kan zien. In principe zit er dus geen nikkel in de metalen materialen, welke je in winkels kan kopen, verwerkt. Maar ik heb zelf een winkel en zou nooit durven beweren dat alles nikkelvrij is. In andere landen is het n.l. nog steeds niet verboden.
Mijn ervaring is wel dat de mensen met een nikkelallergie, die bij mij kopen, niet terugkomen met rode vlekken of uitslag. Daarom denk ik ook dat het meeste materiaal wel nikkel "veilig" is. Ik heb er tenminste nog geen klachten over gehad.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groetjes,
Ellen
(http://www.branello.com" onclick="window.open(this.href);return false;)