nikkel alergie

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
carlie
Bead Anonymous
nikkel alergie

Bericht door carlie » za 15 nov 2003 22:02

Kan iemand mevertellen of er ook matrialen (hangers, sluitingen en dergelijken) speciaal voor mensen met (nikkel) alergie?

bedankt en groeten Carlie

Jacqie
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jacqie » za 15 nov 2003 22:09

Volgens mij is alles tegenwoordig nikkelvrij (zou iig wel zo moeten zijn!), ik heb er zelf in ieder geval geen last van de kettingen die ik maak, en meerdere mensen die ook een nikkelallergie hebben zijn er tevreden over. Ik heb maar 1 maal last gehad en dat waren van die driegats verdelers in plaatvorm, helaas want het was een copie van een mooie Eggplant ketting die in de Cosmo stond. Bij Bija wordt er in ieder geval gezegd dat alle onderdelen nikkelvrij zijn.

groetjes Jacqie

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » za 15 nov 2003 22:42

Heb zelf eens iets moeten maken voor iemand met een nikkelallergie. In de winkel zeiden ze ook dat alles tegenwoordig nikkelvrij is. Dan vind ik het echter wel bizar dat in een andere winkel op sommige zakjes 'nikkelvrij' staat en op andere niet :? ? M.a.w. ik weet het zelf ook niet echt, maar ben wel heel benieuwd naar het antwoord!

Jacqie
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jacqie » zo 16 nov 2003 11:14

Ja inderdaad heel verwarrend vind ik. Naast sieraden en onderdelen zouden ook riemen nikkelvrij moeten zijn, je wilt niet weten wat voor een allergieplek ik op mijn buik heb zitten! Balen!

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » zo 16 nov 2003 12:51

Bij kralenboetiek monique kan je kettelstiften kopen die nikkelvrij zijn.
En tja er wordt vaak gezegd dat het nikkelvrij is en dan blijkt dat het niet te zijn dus ik zou opzoek gaan naar artiklen waar het op de verpakking staat!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

Christina
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Christina » zo 16 nov 2003 14:35

:D Dat vroeg ik gister in de Bija ook.... De verkoopster zei dat alles nikkelvrij is.. maar ik zag ook produkten die zilverplated waren.. en meestal geven die een allergie of worden zwart... Na mijn inzicht zeggen de meeste winkels dat alles 'Nikkelvrij' is maar ik zie gewoon produkten waar van ik WEET dat zij niet Nikkelvrij zijn..wilde dit even melden .. naar aanleiding van deze topic
vroeg het juist ''express'' aan de verkoopster die zij dat alles nikkelvrij was... is dus niet zo..
Liefs Christina
Love For Beads
Afbeelding

kralenboetiek
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » zo 16 nov 2003 14:48

Ik heb begrepen dat vanaf de zomer het verboden is om nog onderdelen met nikkel erin te verkopen in Nederland. Oude voorraden mogen nog verkocht worden.

Groetjes Myra

Jolanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma 17 nov 2003 08:46

Als je materialen gaat bestellen in het buitenland zou ik wel oppassen want nog niet in alle landen geldt dat nikkel verboden is in de sieraden.
Gr Jolanda

Simone
Bead Starter

Bericht door Simone » ma 17 nov 2003 18:16

Ik heb ook inderdaad begrepen dat het verboden is om materiaal te verkopen die nikkel bevatten. Maar het is inderdaad wel verwarrend dat er bij het een wel nikkelvrij op staat en de ander niet. Veel succes!

Groetjes Simone

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » do 19 feb 2004 21:42

Een vriendin van mij is allergisch voor nikkel en nu wil ik voor haar een ketting maken voor haar verjaardag met lekker veel strass ed want daar is ze helemaal gek op. Het probleem is nu dat ik niet zeker weet of ze alleen nikkelallergie heeft of ook niet tegen andere dingen kan...ze kan bijvoorbeeld ook niet tegen chirurgisch staal... zit daar nikkel in volgens mij niet?! denken jullie dat ik de gok kan wagen met nikkelvrij onderdelen??
Groetjes Patries

Like the heart beads!

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 19 feb 2004 21:58

H? Patricia, helpt het niet als je de achterkanten insmeert met nagellak ofzo? Ik heb er gelukkig zelf geen last van, maar er daardoor ook geen ervaring mee. Dus misschien praat ik wel wartaal. Maar misschien het proberen waard?

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » zo 22 feb 2004 05:28

Hoi Christina,

het zwart worden van zilver niks te maken met een allergie. Zilver oxideert altijd, dat is heel normaal, maar bij de ene persoon gaat het sneller dan bij de ander. Zo heb ik bijvoorbeeld al bijna 10 jaar een zilveren hartje om, maar af en toe moet ik het even met een zilverdoekje oppoetsen omdat het dan dof en een beetje zwart is geworden. Bij de vader van mijn vriend gebeurd dat zwart worden z? snel, binnen een dag is het zilver helemaal uitgeslagen. Daarom kan hij dus geen zilver dragen, niet omdat hij allergisch is, maar omdat het zilver zo snel oxideert. En het enige meisje met nikkelallergie dat ik ken, kan alleen maar zilver verdragen.

Je mag zilver eigenlijk ook niet aan de lucht bewaren, maar in plastic of sieradenzakjes. Als het toch uitslaat kun je het met een zilverdoekje oppoetsen.

Ik geloof dat er nog wat info over zilver staat op wigjig.com, anders moet je daar eens kijken! :)

ellen2
Bead Anonymous
Contacteer:

nikkelallergie

Bericht door ellen2 » do 26 feb 2004 13:04

Hallo allemaal,

Wat betreft gebruik van nikkel in metalen kralen & hangers kan ik jullie vertellen dat het al sinds vorig jaar verboden is (in Nederland) om materialen te verkopen waar nikkel in verwerkt zit. Het probleem is dat je het aan de buitenkant helaas niet kan zien. In principe zit er dus geen nikkel in de metalen materialen, welke je in winkels kan kopen, verwerkt. Maar ik heb zelf een winkel en zou nooit durven beweren dat alles nikkelvrij is. In andere landen is het n.l. nog steeds niet verboden.

Mijn ervaring is wel dat de mensen met een nikkelallergie, die bij mij kopen, niet terugkomen met rode vlekken of uitslag. Daarom denk ik ook dat het meeste materiaal wel nikkel "veilig" is. Ik heb er tenminste nog geen klachten over gehad.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes,

Ellen
(http://www.branello.com" onclick="window.open(this.href);return false;)

Gesloten