Vraag over strass/opnaaistenen

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
ilucy
Vraag over strass/opnaaistenen

Bericht door ilucy » di 04 nov 2003 15:14

Goedemiddag,
ik heb een heel leuk boekje gekocht met mooie voorbeelden, maar nu worden er steeds strass in gebruikt (met een 'kruis' aan de achterkant om de draden te kruisen ofzo). Ik heb nog nooit met strass gewerkt.
is strass hetzelfde als een opnaaisteen? En op het internet bij diverse sites wordt er niet zoveel aandacht aan besteed. Ik vind daar eigenijk niet zoveel keuze in strass (die ook betaalbaar blijft).
Hoe werkt het met strass en hoe hou je het betaalbaar? Ik ben een beetje een beginner met dit soort spul, ook swarovski lijkt me leuk, maar dit klinkt errug duur. Dit zijn toch 'normale' kralen omdat ik ook veel over 'plakswarovski' tegenkom, of is dit plakstrass??

Nou je ziet het, ik ben een beetje de weg kwijt, deze site geeft zoveel info dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Wel super hoor, deze site :lol:
groetjes
irene

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 04 nov 2003 15:22

hi,
dit was bij ruilen en verkopen, ik heb het verplaatst naar benodigdheden, als iemand daar tips over heeft hoor ik dat graag.

ikzelf kan je niet zo snel uitgebreid helpen, je kan wel eventueel eens op de markt kijken, ik heb een keer een stand gezien die ook strass verkoopt, maar niet veel soorten. het is inderdaad jammer dat het zo duur is.

ilucy

Bericht door ilucy » di 04 nov 2003 15:25

oh sorry, ik dacht "ik plaats ook eens wat", zal proberen goeie vraag bij goeie onderwerp te zetten
groetjes
irene :oops:

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 04 nov 2003 15:31

Hallo!

Strass met een kruis aan de achterkant is naar mijn wete rijgstrass waar je dus gewoon een draad doorheen kan rijgen aan de achterkant.