Vraag over strass/opnaaistenen

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
ilucy
Vraag over strass/opnaaistenen

Bericht door ilucy » di 04 nov 2003 15:14

Goedemiddag,
ik heb een heel leuk boekje gekocht met mooie voorbeelden, maar nu worden er steeds strass in gebruikt (met een 'kruis' aan de achterkant om de draden te kruisen ofzo). Ik heb nog nooit met strass gewerkt.
is strass hetzelfde als een opnaaisteen? En op het internet bij diverse sites wordt er niet zoveel aandacht aan besteed. Ik vind daar eigenijk niet zoveel keuze in strass (die ook betaalbaar blijft).
Hoe werkt het met strass en hoe hou je het betaalbaar? Ik ben een beetje een beginner met dit soort spul, ook swarovski lijkt me leuk, maar dit klinkt errug duur. Dit zijn toch 'normale' kralen omdat ik ook veel over 'plakswarovski' tegenkom, of is dit plakstrass??

Nou je ziet het, ik ben een beetje de weg kwijt, deze site geeft zoveel info dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Wel super hoor, deze site :lol:
groetjes
irene

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 04 nov 2003 15:22

hi,
dit was bij ruilen en verkopen, ik heb het verplaatst naar benodigdheden, als iemand daar tips over heeft hoor ik dat graag.

ikzelf kan je niet zo snel uitgebreid helpen, je kan wel eventueel eens op de markt kijken, ik heb een keer een stand gezien die ook strass verkoopt, maar niet veel soorten. het is inderdaad jammer dat het zo duur is.

ilucy

Bericht door ilucy » di 04 nov 2003 15:25

oh sorry, ik dacht "ik plaats ook eens wat", zal proberen goeie vraag bij goeie onderwerp te zetten
groetjes
irene :oops:

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 04 nov 2003 15:31

Hallo!

Strass met een kruis aan de achterkant is naar mijn wete rijgstrass waar je dus gewoon een draad doorheen kan rijgen aan de achterkant.
Je hebt ook plakstrass en die moet je met lijm ergens opplakken. Die rijgstrass kan je al bij verschillende hobbyzaken kopen van het merk
'make me'. Ik heb geen idee hoe duur ze zijn maar strass is in iedergeval niet goedkoop. Waar woon je misschien hebben mensen dan tips voor je?
Succes ermee!

Groetjes patries
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Ilucy

Bericht door Ilucy » di 04 nov 2003 15:37

Oh super, heb ik in iedergeval een betere naam dan "strass met kruis opachterkant" :lol:
Ik ga eens rondkijken, heb de catalogus van pipoos besteld, wie weet staat daar ook hoop in,
bedankt

groetel
irene

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » di 04 nov 2003 15:39

Rijgstrass is inderdaad anders dan opnaaistrass, ook al wordt het soms wel zo genoemd.
Bij Pipoos zag ik laatst een setje van een paar buisjes met verschillende kleurtjes.
Verder kun je ook op http://www.kralenboetiek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bij 'Strass' en dan 'opnaaistenen' van die rijgstrassjes in diverse kleuren vinden.
http://www.sayila.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft ze ook, maar alleen hele grote (8 mm).

Succes!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 04 nov 2003 15:42

Ja gewoon eens de online shops afstruinen. Er is een topic over geopend door een 'gast'. Dara staan de online shops op een rijtje

http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t=1883
Groetjes Patries

Like the heart beads!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 04 nov 2003 19:32

Kijk, dit kun je bv. met rijgstrass doen:
http://groups.msn.com/Hekrasier/rijgpat ... &PhotoID=8" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://groups.msn.com/Hekrasier/rijgpat ... PhotoID=16" onclick="window.open(this.href);return false;
armbanden rijgen met staaldraad, deze strassjes komen van de pipoos

mmc
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door mmc » di 04 nov 2003 20:36

rijgstras kun je kopen bij pipoos en de kwast.
de verpakking bevat 5 kleine flesjes met een rode stop, met in ieder flesje een andere kleur.
ze kosten per 5 iets van 6,95 euro.

groetjes
michelle

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » di 04 nov 2003 21:26

Voor goedkopere opnaaistrass zal ik even bij Singer (naai) zaken kijken, die hebben ze vaak wel en over het algemeen is het daar ook wat goedkoper! Succes.

ilucy

Bericht door ilucy » wo 05 nov 2003 17:13

Hennie, michelle en Sharon,
Bedankt, super, pipoos heb ik catalogus besteld, kan ik eens kijken wat ze hebben,
enne hennie, heb je patroon van die armband met 'bogen', die is super!!!

groetjes
irene
irene@zaalhuur.nu

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 05 nov 2003 18:17

Nee, ik heb er geen patroon van. Eerst met 2 draden staaldraad de middelste 'bloemetjes" maken, dan met de de 3e draad bogen er door heen maken. Kan het nu niet even duidelijker uitleggen.

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 05 nov 2003 21:41

Oke ik hoop dat het allemaal gaat lukken! Welk boekje heb je overigens "Feestelijke sieraden en accesoires"? Want die is ook heel leuk als je met strass wil gaan werken.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 06 nov 2003 12:54

Over het algemeen vind ik aantal internetshops goedkoper als in de winkels!!
Ik denk ook dat het mede komt omdat de meeste geen winkelruimte hoeven te huren. Daarom bestel ik meestel via internet. Uiteraard is het wel leuk en gezellig om een keer een kralenwinkel te bezoeken.
Veel liefs,
Marlies

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » do 06 nov 2003 13:15

Ja maar de Singer is met opnaaistrass over het algemeen een stuk goedkoper. Ik heb daar wel eens 100 opnaaistrass gekocht voor 7,50 euro en dat is dus veel goedkoper dan bij internetshops! Het enige nadeel het gaat wel per honderd, meestal!

Gesloten