Welke dikte C-lon?
Ik heb zoetwaterparels gekocht waarmee ik iets wil gaan rijgen waarbij de draad bij bepaalde parels er 4 of misschien wel meer keer doorheen kan... Nu is mijn vraag welke dikte c-ion draad ik dan moet pakken... AA of D of anders ...?
groetjes Anouk
groetjes Anouk
Laatst gewijzigd door Nouk op di 21 feb 2006 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
kralen zijn geweldig... =)
Ik heb al op c-lon gezocht, maar ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden....
D is de sterkste, dat klopt ja... Maar het gaat mij om of dat dikte D wel meerdere keren door mijn zoetwaterparels zou gaan... Heeft iemand hier een antwoord op?
groetjes Anouk
groetjes Anouk
Laatst gewijzigd door Nouk op di 21 feb 2006 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
kralen zijn geweldig... =)
C-lon past niet 2 keer door een zoetwater parel, daar is het iets te dik voor. Dan kun je beter nylondraad van minder dan 0.20mm gebruiken(daar ben ik nu ook mee aan het werk met parels) je kunt ook polystergaren kopen bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , dat is nog dunner, daar kun je meerdere keren mee door een parel.
Ik hoef maar 2 keer en omdat er geen naald door de parels past doe ik het met 0,20 mm want dat werkt prettiger zonder naald.
Ik hoef maar 2 keer en omdat er geen naald door de parels past doe ik het met 0,20 mm want dat werkt prettiger zonder naald.
Groetjes Els,
Oh? Ik heb er tot op heden geen problemen mee gehad ... c-lon en vaker rijgen door zoetwaterparels dus ...Elsje schreef:C-lon past niet 2 keer door een zoetwater parel, daar is het iets te dik voor. Dan kun je beter nylondraad van minder dan 0.20mm gebruiken(daar ben ik nu ook mee aan het werk met parels) je kunt ook polystergaren kopen bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , dat is nog dunner, daar kun je meerdere keren mee door een parel.
Groetjes Wendy
Ik heb de naalden ook bij kralenwerk vandaan...van die japanse maar ik krijg ze echt niet door de parels hoor. Nu ben ik ook met miniparels aan het rijgen, misschien ligt het daaraan...Ik vind het c-lon fijner werken maar dan wel met een naald..ergo ..dan maar met nylon.samira schreef:Oh? Ik heb er tot op heden geen problemen mee gehad ... c-lon en vaker rijgen door zoetwaterparels dus ...Elsje schreef:C-lon past niet 2 keer door een zoetwater parel, daar is het iets te dik voor. Dan kun je beter nylondraad van minder dan 0.20mm gebruiken(daar ben ik nu ook mee aan het werk met parels) je kunt ook polystergaren kopen bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , dat is nog dunner, daar kun je meerdere keren mee door een parel.
Ik hoef maar 2 keer en omdat er geen naald door de parels past doe ik het met 0,20 mm want dat werkt prettiger zonder naald.Zou het misschien (ook) een naalden-kwestie kunnen zijn? Hele dunne naald gebruiken!
Ik ben benieuwd welke naald jullie gebruiken en ook of misschien wel vooral , waar je die koopt dan...
Groetjes Els,
Ik gebruik speciale parel-naalden. Die heb ik in 2 diktes. Voor draad van 0.20 dik en voor draad van 0.15 dik, maar niet allen parels laten het toe om 2 of meer keren met de dunste naald geregen te worden.
Trouwens ook niet de edelstenen die van behoorlijk goede kwaliteit zijn... daar kom je soms zelfs niet eens 1 keer met naald en draad door
Ook logisch, want kleiner het rijggat, des te meer duur materiaal blijft bespaard.
Maar dat is mij echt opgevallen... in de meeste gevallen geldt hoe beter de kwaliteit, hoe kleiner het gaatje.
Trouwens ook niet de edelstenen die van behoorlijk goede kwaliteit zijn... daar kom je soms zelfs niet eens 1 keer met naald en draad door
Ook logisch, want kleiner het rijggat, des te meer duur materiaal blijft bespaard.
Maar dat is mij echt opgevallen... in de meeste gevallen geldt hoe beter de kwaliteit, hoe kleiner het gaatje.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
Ik heb ooit verschillende naalden bij door "t oog van de kraal gekocht in Utrecht ( bestaat niet meer) waaronder ook heel dunne. Ik heb ook nog heel dunne naalden van kralenwerk. Je moet wel kijken naar het nummer want naalden hebben ook nummers.
En wat de kwaliteit v.d. kralen betreft: bij rocailles is dat dus vaak anders: hoe beter de kwaliteit hoe regelmatiger en groter het gat is. De miyuki kralen hebben een naar verhouding groot gat. Ik kan door de 15/0 kraaltjes wel 3 x rijgen met c-lon garen ( en met mijn naalden)
En wat de kwaliteit v.d. kralen betreft: bij rocailles is dat dus vaak anders: hoe beter de kwaliteit hoe regelmatiger en groter het gat is. De miyuki kralen hebben een naar verhouding groot gat. Ik kan door de 15/0 kraaltjes wel 3 x rijgen met c-lon garen ( en met mijn naalden)