vraagje over nymo

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
tweetywoman
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:ma 17 feb 2003 23:53
Locatie:belgie
vraagje over nymo

Bericht door tweetywoman » di 04 mar 2003 13:36

kan je ook knijpkralen gebruiken als je met nymo werkt want op nylondraad springt je draad stuk?
en nog een vraagje ik heb nu veel kralen besteld maar de meeste kralen die ik bestelde zijn er van 6mm en van 8mm is dat goed om sieraden te maken??
als ik de bestelling toe krijg kan ik dan aan de slag zal dan de eerste keer zijn dat ik een sieraad maak :? hoop dat het me lukt.
omdat ik veel zie dat er gewerkt word met 15/0?
:oops: :oops: :oops: :oops:
sorry dat ik zoveel vragen stel hoor
groetjes rita

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » di 04 mar 2003 14:05

Hi Rita,
Ik denk dat je bedoelt maat 6/0 of 8/0. Volgens mij kan je die grotere kralen ook gebruiken. Een nadeel is dan wel dat je een veel grover werkje krijgt. Ik gebruik zelf liever kleinere kralen, bijvoorbeeld 11/0. Maat 15/0 vind ik namelijk zo`n enorm gepriegel. Maar goed, laat eens weten hoe het gaat met jouw kralen. Je vraag over het nymo zou ik niet kunnen beantwoorden helaas. Hopelijk iemand anders wel.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » di 04 mar 2003 16:44

hallo Rita,
Volgens mij ben ik de enige of bijna de enige die met kralen 15/0 werkt.Dat hangt helemaal van je voorkeur af.Als je pas begint kun je beter iets grotere kralen nemen. 15/0 dat is ongeveer 10 kraaltjes in 1 cm, 11/0 is ongeveer 7 kraaltjes in 1 cm.Ik gebruik nooit knijpkralen met nymo het schuift gauw, ik rijg een kraaltje en maak knoopjes, een beetje lijm en dat alles verstop ik in een kalotje.Nymo is er in verschillende diktes.Als je grote en zwaardere kralen hebt moet je dikker garen gebruiken of met meerdere draden rijgen.
Groetjes Hennie
Laatst gewijzigd door hennie op do 06 mar 2003 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

tweetywoman
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:ma 17 feb 2003 23:53
Locatie:belgie

hallo marieke en hennie

Bericht door tweetywoman » di 04 mar 2003 17:14

als ik iets heb gemaakt met de kralen en het me lukt laat ik zeker iets weten marieke en probeer ik er een foto van te maken en zet hem dan op het forum bedankt voor de hulp :wink:

welke dikte van nymo kan ik dan het beste nemen hennie als ik grotere kralen gebruik?
en wat bedoel je met meerdere draden met 2 of 3 bedoel je maar denk dat me zoiets nog niet zal lukken zal beter eerst met 1 draad beginnen en er wat kraaltjes opsteken.
bedankt voor de hulp. :D

liefs rita

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » di 04 mar 2003 19:21

hai Rita
Gewoon stevig kralenrijggaren is ook goed.Nymo is vooral fijn als je met kleine kraaltjes rijgt omdat er niet snel knoopjes in komen tijdens het rijgen.Voor de dikte van nymo moet je anders maar eens bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kijken ze verkopen allerlei soorten rijggaren.
Met meerdere draden rijgen bedoel ik gewoon met dubbele draad rijgen dan is je werk wat steviger.Veel succes!
Groetjes Hennie

Gesloten