sluiting kinderketting

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
marja!
Bead Lover
sluiting kinderketting

Bericht door marja! » vr 17 jun 2005 07:40

Ik geloof dat hier al eens een topic over geweest is, maar ik kon het niet terugvinden.

Ik wil een kettingmaken voor ons oppaskindje. Ze vind onze kettingen helemaal geweldig, wil ze altijd even omhebben.

Het probleem is alleen dat ze nog maar twee wordt.
Ergens vind ik een ketting (geregen op acculon) best wel gevaarlijk. Stel dat ze valt en blijft haken? Ik moet er niet aan denken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er kindveilige sluitingen? Is een magneetsluiting misschien handig, of zou dit erg snel open gaan?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Britt
Bead Lover

Bericht door Britt » vr 17 jun 2005 07:52

meestal bebruik ik bij een kinder ketting een draaislotje,en gecoat staaldraad.als een kind ergens achter blijft haken dan buigt het oogje van dat draaislotje wel open (hoop ik)

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » vr 17 jun 2005 08:36

Kinderkettingen voor kleine kinderen rijg ik altijd op elastisch nylon, o,8 mm. Dan is het sterk genoeg om niet te breken als ze het kettinkje zelf van hun hoofd af willen halen, maar het breekt wel als ze tijdens het spelen ergens achter blijven haken.
Dit is tenminste mijn ervaring.
Groetjes,
Christa

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 17 jun 2005 16:02

Ja, ik zou ook een kinderketting op elastiek rijgen. Dat breekt als ze ergens achter blijft hangen. Acculon is te sterk, je moet er inderdaad niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren...........
Groetjes Sannie
groetjes Sannie.

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » za 02 jul 2005 22:05

Ik heb er niet zo snel aan gedacht, maar je kunt ook een magneetslotje nemen. Als het kindje dan ergens achter blijft hangen gaat ie vanzelf los.
groetjes Sannie.

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » zo 03 jul 2005 10:27

maar ik denk bij een magneetslotje dat dat op den duur heel snel los gaat. en als ze dan haar trui uit doet dat het kettinkje dan meteen stuk is (open)
creatief saxofonistje ;)

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » zo 03 jul 2005 10:43

Nee hoor, dat gaat niet héél snel los en het is juist veilig dat het opengaat bij een kindje van 2, dat ze zichzelf niet ophangt aan de ketting als ze ergens achter hangt! :? Mijn babysitkindje (intussen 5) heeft ook zo'n ketting met een magneetslotje en da's nog best stevig, je moet al wel wat kracht zetten om het open te krijgen (ofwel ben ik gewoon een slappeling :oops: :lol: )

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » zo 03 jul 2005 11:27

het zal wel een krachtig slotje zijn :wink:
creatief saxofonistje ;)

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » zo 03 jul 2005 20:53

Ik heb ook al een vraagje gehad of ik voor een klein meisje een ketting wil maken. Ik heb nee gezegt omdat ik alleen maar bang ben dat ze stikt in de kraaltjes als de ketting per ongeluk kapot gaat,. of dat ze zich zelf bezeert. Lijkt me heel erg allemaal :?

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » ma 04 jul 2005 18:52

Ik gebruik heel "zwakke" ringetjes om de sluiting te bevestigen, zodat deze opengaan wanneer het kind ergens blijft achterhangen.
Groetjes
Lady_Violet

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » wo 06 jul 2005 10:47

Je kan bijvoorbeeld ook een spiraalketting maken, dat is redelijk buigzaam en raakt niet uit vorm als ze ergens achter blijven haken
groetjes ikke
Afbeelding

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 06 jul 2005 10:49

op elastiek! als ze blijft haken beweegt de ketting mee,
en is ook makkelijk voor zo'n klein meisje, hoppa
over haar hoofd, klaar!
Afbeelding *SHABBY**

Gesloten