Waar kan ik het beste mee rijgen ????
Hallo Allemaal
Ik heb een probleempje met het rijgen van kettingen.
Ik rijg meestal op nylondraad 0,25 mm.
Nou is het al een paar keer gebeurt dat een ketting knapte, en het lijkt wel of het nylondraad dan allemaal kleine breukjes heeft.
Wie heeft een tip voor mij ???
Liever geen staaldraad, want dat valt niet zo soepel, lijkt mij.
Alvast bedankt en groetjes van Monique
Ik heb een probleempje met het rijgen van kettingen.
Ik rijg meestal op nylondraad 0,25 mm.
Nou is het al een paar keer gebeurt dat een ketting knapte, en het lijkt wel of het nylondraad dan allemaal kleine breukjes heeft.
Wie heeft een tip voor mij ???
Liever geen staaldraad, want dat valt niet zo soepel, lijkt mij.
Alvast bedankt en groetjes van Monique
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Misschien kan je voortaan 1x dezelfde vraag stellen??? Je hoeft niet in iedere folder dit te vragen
de mensen die hier zijn lezen toch alles al
misschien zou je is nylon van een ander merk kunnen proberen??

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
wat voor kettingen rijg je zoal monique? ik kan je nymo draad wel aanraden. dat is hele sterke garen wat niet snel in de knoop ga. je kunt het kopen bij door 't oog van de kraal in utrecht en bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . het is vooral handig als je rijgpatronen rijgt. als je gewoon 1 draad rijg kan ik je staaldraad aanraden, dat is dan prettig sterk.
heb dit onderwerp maar verplaatst naar benodigdheden...dit gaat immers meer over wat je het beste kunt gebruiken....
heb dit onderwerp maar verplaatst naar benodigdheden...dit gaat immers meer over wat je het beste kunt gebruiken....
Dank je wel Ria !!!Sorceress schreef:Misschien kan je voortaan 1x dezelfde vraag stellen??? Je hoeft niet in iedere folder dit te vragende mensen die hier zijn lezen toch alles al
misschien zou je is nylon van een ander merk kunnen proberen??
Ik had nog nooit op het forum gereageerd en er ging iets mis, ik zag tot mijn grote schrik dat ik er 4 keer op stond en bij de verkeerde rubriek.
een mens kan fouten maken he.
Hai Henniehennie schreef:Hai Monique,
Had je mij moeten zien toen ik voor de eerste keer het forum zag!
Staaldraad kan je in verschillende diktes kopen.Hoe dikker hoe stijver.
Rijg je een patroon of gewoon wat grotere kralen en dan 1 rij?
Groetjes Hennie
Ik rijg meestal gewoon war grotere kralen en dan 1 rij, ik heb ook al gedacht dat het mischien komt door parfum gebruik.
Het nylondraad ziet er nl. vreemd uit, alsof er allemaal gebroken stukjes in zitten.
Groetjes Monique
Hoi Monique,
Ik gebruik draad van Acculon.
Dikte?? Geen flauw idee, ik heb altijd nog maar een maat gehad.
De laatste keer had ik deze bij kralenboetiek.nl besteld 9 a 10 meter voor € 4,05 dacht ik, het is hele fijne en niet duur!!
Veel liefs,
Marlies
P.s. als je technieken zoals netting en andere figuren wil rijgen, kun je beter garen van DMC gebruiken.
Ik gebruik draad van Acculon.
Dikte?? Geen flauw idee, ik heb altijd nog maar een maat gehad.
De laatste keer had ik deze bij kralenboetiek.nl besteld 9 a 10 meter voor € 4,05 dacht ik, het is hele fijne en niet duur!!
Veel liefs,
Marlies
P.s. als je technieken zoals netting en andere figuren wil rijgen, kun je beter garen van DMC gebruiken.
Draad
Voor mijn kettingen en armbanden gebruik ik ook Acculon metaaldraad, dikte 0.3mm. Ik heb gisteren een koopje gedaan en een rol van 100m gekocht voor 25euro in het Elfenatelier.
Mijn ringen maak ik met 0.25mm nylondraad.
groetjes
Caro
Mijn ringen maak ik met 0.25mm nylondraad.
groetjes
Caro

- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
kom ik mee toe
Ja met die rol kom ik hopelijk wel effe mee toe, maar het kwam in ieder geval goedkoper uit, dan dat ik verschillende rolletjes apart moest kopen !
Groetjes
Caro
Groetjes
Caro