Functie van een veter?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » do 18 aug 2005 17:39

Als je foundation/poeder gebruikt kan een veter of waxkoord wel snel vies worden maar je zet er ook zo weer een nieuwe aan :wink:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » do 18 aug 2005 18:48

miekel schreef:Als je foundation/poeder gebruikt kan een veter of waxkoord wel snel vies worden maar je zet er ook zo weer een nieuwe aan :wink:
Ik gebruik geen make up, dus dan krijg je die rest ook niet :wink: en een veter eraan zetten is een makkie :wink:

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 28 aug 2005 23:07

Ik ben ook nog maar net aan het expirimenteren geslagen met veters e.d. Ik vind het maar wat moeilijk :doubt: . Het is zo anders. Je moet je gedachten een andere kant opsturen. Het is een compleet andere stijl. Ik vind het af en toe wel leuk. Speels karakter, lekkere kleurtjes, eigenwijze knopen..... Tot nu toe ben ik nog nergens tevreden over (van wat ik heb gemaakt :? ). Straks is de trend voorbij en heb ik de stijl eindelijk onder de knie, hahahaha :lol: .

Lieve groet van Fairy

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » do 01 sep 2005 21:06

Ik zou zeker echte suede veters kopen en geen suedine want deze nepveters gaan aan de zijkant rafelen en dat is zonde.

Als je zorgt dat er tussen de veter en de rest van het sieraad een ringetje zit dan kun je de veter gemakkelijk demonteren en proberen te wassen.

In het begin heb ik de fout gemaakt om aan een dubbele veter acculondraad te bevestigen met een knijpkraal. Dat kun je natuurlijk niet meer los krijgen.
Dat ringetje is altijd handig want dan zou je de veter ook kunnen vervangen door een stuk ketting (als je daar zin in hebt)
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 02 sep 2005 17:09

Lichte kleuren veters zie je wel snel dat er een vlekje op zit. Daarom gebruik ik liever wat donkerdere kleuren (en weinig wit en crème). Maar aan de andere kant heb je een veter gauw vervangen. Ik heb zelfs kettingen die zo zijn gemaakt dat de klant meerdere veters kan bijkopen, zodat ze eens kunnen afwisselen.

Ik vind de veters zelf inderdaad ook prettiger dragen in de nek als waxkoord of iets anders. Vaak gebruik ik ook een veter wanneer ik de ketting niet te vol of te zwaar wil hebben.

Veters kun je volgens mij zelfs wassen, maar of dat de kwaliteit ten goede komt weet ik niet. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Om ze kapot te trekken moet je toch wel heel wat kracht hebben hoor. Misschien had je een mindere kwaliteit veter Serena? Of je bent sterker dan je denkt :wink: .

Ik heb laatst een veterketting bij mijn collega gezien, die er helemaal afgeraffeld uit zag. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat zij met haar sieraden superslordig om gaat.
Groetjes, Melanie

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 03 sep 2005 19:55

Ik heb laats voor de eerste keer met een suedine veter gewerkt, moet zeggen het ziet er mooi uit, maar toch heb ik mijn twijfels. Oke je kan ze in verschillende kleuren krijgen.

Tot nu werkte ik met rubber kederkoord, werkt perfekt, anti allergisch (tenzij je een rubberallergie hebt) en ook in verschillende kleuren te krijgen.
Makkelijk afwasbaar. niet zo dik als veter koord van leer of suede. Ze zijn ongeveer 1 mm dik
Helaas gaat de collektie eruit bij wie ik ze koop dus heb ik afgelopen woensdag nog maar even 10 meter bijgekocht. jammer genoeg was het zwart weg en had hij alleen nog maar rood, blauw en geel.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gesloten