Help!!!

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
ckcs
Bead Reader
Contacteer:
Help!!!

Bericht door ckcs » ma 08 nov 2004 12:41

Ik ben volgend weekend jarig en nou heeft mijn schoonmoeder me opdracht gegeven om een lijstje te maken met dingen die ik hebben wil voor mijn nieuwe verslaving. Dit omdat ik nog maar net begonnen ben en dus eigenlijk erg weinig heb om wat mee te doen. Nu het probleem...... Alle dingen (kettelstiftje, jasseron, kralen, sluitingen en ga zo maar door) zijn er er in tig verschillende maten.... Hoe moet ik dit oplossen? Wat zijn nou bijvoorbeeld de meest bruikbare maten. Ik heb wel gezocht naar leuke patroontjes waar de benodigdheden en maten bij staan, maar nog niet gevonden. Het lijkt me lekker om op mijn verjaardag gebombardeerd te worden met leuke dingetje zodat ik weer lekker aan de slag kan, maar ja dan moet ik haar wel kunnen vertellen wat ik nodig heb :lol:
Liefs Jolanda Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 08 nov 2004 12:51

qua kralen en sluitingen hangt de grootte af van wat je zelf wil....kralen rond de 6 a 10 mm zijn volgens mij het meest populair, wat sluitingen betreft rond de 8 mm, dat denk ik tenminste.
jasseron is ook kwestie van smaak, maar 5 mm is volgens mij het meest nuttig, 7 mm ook wel.
qua kettelstiften is 25 mm het meest handig, 15 mm is nl alleen handig voor kleine kralen en verder wordt er meestal niet met grote kralen geketteld.

verder kan staadraad wel handig zijn.
en misschien kralenmixen?
succes!

Evelien
Bead Interested

Bericht door Evelien » ma 08 nov 2004 12:59

Wat mischien handig is, is om gewoon verschillende dingen te laten kopen, dan heb je een mooi voorraadje... Het is altijd handig om slotjes in verschillende kleuren en soorten te hebben, kan je kijken wat het mooiste bij je sieraad past.
Zo ook met knijpkralen (en die zijn echt niet duur, dus ook geen probleem om er meerdere soorten van te kopen).
De maat van de kettel- en nietstiften hangt af van hoe groot de kralen zijn die je er aan wil maken, dus als ze ook kralen koopt kan ze dat zelf bekijken.
Wel handig om aan haar door te geven of je meer van zilver of goud houd denk ik, of van kleurtjes.
Heb je ook al tangetjes enzo? Anders is dat mischien ook leuk om te vragen, en eventueel een kralen-rijg-bord? Dat is ook geen probleem met uitzoeken!
Succes ermee, hoop dat je leuke cadeautjes krijgt!

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » ma 08 nov 2004 13:11

Wat misschien ook leuk is om te krijgen, zeker als je voorraad aan het groeien is: opbergdozen!! En daar kunnen ze dan allerlei leuke dingen in doen :wink:

ckcs
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door ckcs » ma 08 nov 2004 13:55

Alvast bedankt voor deze tips :D

Een kralenrijgbord heb ik en de tangetjes ook, maar verder kan ik alles nog gebruiken :lol:
Liefs Jolanda Afbeelding

Kamelot
Bead Chatter

Bericht door Kamelot » ma 08 nov 2004 15:37

Tja, daar kan ik niet veel aan toevoegen: vraag gewoon van alles wat!!!

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!! Voeg je je verjaardag ook toe aan de lijst???
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=3174" onclick="window.open(this.href);return false;
Beady Greetzzz,

Kamelot

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 08 nov 2004 15:43

Mischien ook een doos waarin je alles kunt opbergen.
veters of waxkoort in verschillende kleurtjes en veterklemmetjes.
Ringetjes kun je meestal ook wel in verschillende maten gebruiken varierend van 4 mm/ tmm 6 mm ofzo.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

ckcs
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door ckcs » ma 08 nov 2004 16:14

Als het goed is staat mijn verjaardag al in de lijst. Ik heb hem er pas bij gezet.

Ik heb inmiddels een hele lijst gemaakt en daar de maten die jullie mij gegeven hebben tussen haakjes achter gezet. Dan heeft ze in ieder geval een idee waar ze zo'n beetje naar kan kijken.
Liefs Jolanda Afbeelding

Gesloten