Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
alpha
- Bead Fan
-
Contacteer:
eindkap voor meerdere veters
Bericht
door alpha » zo 19 sep 2004 09:06
Ik heb laatst deze eindkap gekocht en hier wilde ik vier leren veters in doen. Dat past helaas niet omdat er nog wel vier veters bij in passen. Nu dacht ik eraan om hele kleine stukjes veter, die precies erin passen maar niet te zien zijn, er bij in te stoppen om hem hierdoor op te vullen. Lijkt jullie dat een goed idee?? En met welke lijm kan ik dit het beste plakken? De kap is van binnen helemaal glad en ik ben bang dat de lijm dus geen houvast heeft...
Het gaat om deze eindkappen:
Iemand een idee? want ik wil zo graag beginnen met de ketting!

groetjes Leonie

-
Linda Post
- Bead Interested
-
Contacteer:
Bericht
door Linda Post » zo 19 sep 2004 09:46
Hoi Leonie,
Als je nou de veters (een klein stukje) dubbel in de eindkap doet, als het vast zit knip je de kleine stukjes die eruitsteken af en hoef je niet te pielen met kleine stukjes in de eindkapjes.
Succes
-
alpha
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door alpha » zo 19 sep 2004 09:52
Dat is inderdaad ook een goed idee! Maar met welke lijm zou ik het het beste kunnen doen? Ik zat al te denken aan een lijmpistool...

groetjes Leonie

-
Linda Post
- Bead Interested
-
Contacteer:
Bericht
door Linda Post » zo 19 sep 2004 09:57
Ik zou van die sieradenlijm nemen (in de roze/zwarte tube van hasulith), tenzij je dat niet hebt, dan wordt het lastig
Zelf heb ik ook ooit een lijmpistool gekocht, ik vind het een onding. Dus weet ik niet of het werkt met veters en metaal.
Misschien een van de andere meiden?
-
Kruimeltje
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door Kruimeltje » zo 19 sep 2004 10:22
ik gebruik bison snellijm dat lijmt alles en er is er tot nu toe nog nooit een losgelaten
en idd omvouwen is wel een goede tip! mag ik vragen waar je deze gekocht hebt?
Groetjes Kruimel
-
alpha
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door alpha » zo 19 sep 2004 10:56
Ik heb de sieradenlijm van Hasulith maar vraag me af of deze sterk genoeg is. Bison snellijm klinkt een stuk sterker

Ik vind de lijmpistool ook niet erg handig en je kunt het soms zo makkelijk er weer 'afbreken'. Ik denk nog even na... heb namelijk geen Bison snellijm en het moet natuurlijk wel vandaag gebeuren
Deze eindkappen heb ik gekocht bij Kralenplaneet. Ze zijn heel erg mooi, lekker zwaar en luxe komen ze over, vind ik, je moet alleen even weten hoe je ze moet gebruiken

groetjes Leonie

-
Kruimeltje
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door Kruimeltje » zo 19 sep 2004 11:36
bisos is ook nog eens niet zo duur en het is een grotere tube misschien is er wle een praxis of gamma in de buurt die open is? daar verkopen ze het ook en thnx voor de tip van kralenplaneet
Groetjes Kruimel
-
Naomi
- Bead Producer
-
Contacteer:
Bericht
door Naomi » zo 19 sep 2004 20:11
Nog een oplossing. Veters aan het einde bij elkaar binden met bijvoorbeeld dikke ijzergaren of dun haakgaren. tussen de veters wat secondelijm doen voordat je het erom heen doet. En met secondenlijm ook in de veterkap vastzetten. Moeten de veters wel van niet synthetisch materiaal zijn.
liefs,
Naomi