Hallo allemaal,
Weet iemand de grootte van een rijggat van een 11/0 Miyuki kraaltje? Of heeft iemand ooit geprobeerd 11/0 Miyuki rocailles op een 1mm waxkoord te rijgen, wil dat?
Groetjes, Krista
Miyuki rijggat
Re: Miyuki rijggat
Ik heb het even geprobeerd, maar het lukte niet.... ik kreeg geen waxkoord door een rocaille 11/0, zelfs een rocaille 8/0 kreeg ik niet voor elkaar.
Volgens de informatie van Creadream bij de Miyuki rocailles 11/0 is het rijggat 0,8 mm.
Volgens de informatie van Creadream bij de Miyuki rocailles 11/0 is het rijggat 0,8 mm.
Bedankt Petra!
Dan ga ik het proberen met 0,5mm waxkoord, dat zou dan moeten lukken..
Heb je veel ervaring met Miyuki kraaltjes? Weet je toevallig of gouden kraaltjes van Miyuki hun kleur verliezen?
Groetjes, Krista

Heb je veel ervaring met Miyuki kraaltjes? Weet je toevallig of gouden kraaltjes van Miyuki hun kleur verliezen?
Groetjes, Krista
Mijn ervaring is dat de kleuren goed blijven, wel moet je oppassen bij galvanized gold, die kan als het lang gebruikt wordt en regelmatig in aanraking komt (zeg maar ergens langs schuurt) wat loslaten. Als oplossing hebben ze duracoat galvanized, duurder maar die blijft wel goed. Ikzelf heb het probleem nog niet gehad. Maar het maakt natuurlijk verschil of je paar kraaltjes verwerk in een sieraad samen met veel andere kralen (die minder gevoelig hiervoor zijn) of bv 'n sleutelhanger ('schuurt' veel intensiever dan een ketting) met alleen maar galvanized kraaltjes. Er is 'n sticky topic over viewtopic.php?f=5&t=45588" onclick="window.open(this.href);return false; , vanaf daar kan je naar 'n pagina waar per kleurtype staat hoe 'betrouwbaar' het is.
Ik zou, zoals Sandra ook zegt, dan voor de duracout gaan (of permanent finish, dat is van Toho), want die blijven veel langer goed. Ik heb een ring met duracout delicas, draag hem bijna iedere dag en slechts minimale slijtage omdat je tegen dingen aankomt zeg maar, niet van mijn huid.BeadsMe schreef:Bedankt Petra!Dan ga ik het proberen met 0,5mm waxkoord, dat zou dan moeten lukken..
Groetjes, Krista