Wat heb ik écht nodig?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
echelon
Bead Anonymous
Wat heb ik écht nodig?

Bericht door echelon » wo 19 sep 2012 08:33

Hi,

Ik heb jullie hulp nodig, dus hopelijk dat jullie zo tof willen zijn mij te helpen :D
Aller eerst; ik ben écht een nieuweling in dit vak, dus alle hulp/tips zijn heel erg welkom. Daarom niet te hard lachen als ik domme dingen zeg hihi :lol: Ik wil gaan beginnen met armbanden en evt. oorbellen
De eerste grote bestelling moet ik nog gaan plaatsen. Waarschijnlijk bestel ik alles via creadream.nl, want die website ziet er onwijs goed uit en ze hebben echt leuke bedels etc daar. Maar nu vroeg ik me af, wat heb ik nou écht nodig (must haves).

Ik kwam zelf op:
Kniptang + rondbektang +platbektang;
Bedels & kralen;
Draad (moet alleen nog even kijken welke... tips anyone?!);
Knijpkralen;
Ringetjes (welke maat wordt aangeraden?);
Karabijn slotjes;
Kalotjes;
Eindkapjes (wil graag ook leer/suede proberen);
Oorbelhaakjes en/of ringen;
Verlengketting; ik heb zelf vrij dunne polsjes dus ik weet uit ervaring dat die dingen ideaal zijn.

Is dat een beetje het "basis startpakket" zeg maar? Of heb ik teveel / vergeet ik dingen? Alvast onwijs bedankt voor jullie hulp!

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Re: Wat heb ik écht nodig?

Bericht door KralenHebbedingetjes » wo 19 sep 2012 09:17

Lijm, en wat draad betreft, ligt eraan wat je wil maken. Maar staaldraad kan heel goed. Daar heb je inderdaad knijpkraaltjes bij nodig en een kralenbord of matje is ook heel handig. Wat ook altijd handig is om in huis te hebben zijn kettel en nietstiften.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » wo 19 sep 2012 13:34

Wat dacht je van elastiek voor je armbanden ??
Irene van der Maas

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 20 sep 2012 11:20

Bestel niet te veel, probeer eerst eens uit welke technieken je leuk vindt en waar je het handigste in bent. Als je daar voor jezelf een beetje uit bent, kun je gericht in gaan kopen.
Groetjes, Marjan

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 20 sep 2012 11:46

Toen ik net begon met kralen heb ik veel bij de Xenos gekocht om het eerst maar eens uit te proberen. Om daarmee te beginnen is het allemaal prima spul, in de loop der tijd krijg je je favoriete (web) winkeltjes toch wel voor bepaalde spullen.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » do 20 sep 2012 12:21

Ik ben begonnen met een startpakket, volgens mij van De Kralendoos, maar je vind ze bij veel meer webwinkels. Alles wat ik nodig had om te beginnen met een eenvoudige ketting of armband zat erin. Na dit startpakket wist ik zeker dat ik hiermee verder wilde.

Koop niet te veel in 1keer, want dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 20 sep 2012 12:32

echelon schreef:...
Kniptang + rondbektang +platbektang;
Bedels & kralen;
Draad (moet alleen nog even kijken welke... tips anyone?!);
Knijpkralen;
Ringetjes (welke maat wordt aangeraden?);
Karabijn slotjes;
Kalotjes;
Eindkapjes (wil graag ook leer/suede proberen);
Oorbelhaakjes en/of ringen;
Verlengketting; ik heb zelf vrij dunne polsjes dus ik weet uit ervaring dat die dingen ideaal zijn.
...
kniptang is nog weleens te vinden in gereedschapskist. Platbektang misschien ook maar opletten dat het glad is (als het geribbeld is beschadigd het). Rondbektang is wel handig want die moet redelijk fijn zijn.
Draad is staaldraad het handigste. Kijk gewoon voor 'n leuk kleurtje, bij meeste technieken zie je het niet, bij sommigen wel.
Qua ringetjes heb je splitringetjes, die kan je bv gebruiken samen met splitring. Kan 6 a 10 mm, hoe groter hoe opvallender (kan je minder mooi vinden) hoe makkelijker je slotje eraan doe.
Voor de rest is het wel compleet zo....ik raad ook altijd aan op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken naar tutorials en voorbeelden zodat je 'n idee krijg wat je leuk lijkt om te maken. Bij tutorials staat er vermeld wat je nodig heb, bij voorbeelden kan je vaak idee krijgen als je goed kijkt en anders mag je het altijd hier vragen.
Enneh :bedankt: bedankt voor compliment over CreaDream. :D

lidewij
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door lidewij » do 20 sep 2012 14:57

bedenkt wat je wil maken en wat voor stijl sieraden en daar inkopen op aanpassen.
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gesloten