Zelf open ringen maken

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Juul
Bead Interested
Zelf open ringen maken

Bericht door Juul » wo 22 aug 2012 08:14

Ik wil graag zelf open ringen maken voor Chainmail. Maar nu ben ik op zoek naar goed draad, niet naar alleen een buiten coating want als het het dan knipt zie je de binnenkant ook dus dat moet gelijk zijn. Heeft iemand DE tip???

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Zelf open ringen maken

Bericht door Sandra » wo 22 aug 2012 09:25

ik heb iig 1 tip wat je beter niet kan doen ;) artistic wire in kleuren kopen en daar zelf open ringetjes mee maken. Een klant van mij probeerde dat en het pakte toch niet mooi uit, je ziet idd de randen. Ik had erover gemaild met de leverancier voor het geval productiefout is maar zij zeiden dat het idd lastig is. Wat je wel kan doen is een kleur kopen waar geen coating is, bv zilver, maar ja wat win je er dan mee....
Het is dus iig lastig, want de coating is bij artistic wire heel goed, maar bij het buigen van open ringetjes pakt het toch minder goed uit.

Juul
Bead Interested

Bericht door Juul » wo 22 aug 2012 09:45

Ik was die klant :wink: :mrgreen:
Daarom vind ik het ook zo lastig....maar ik blijf open staan voor tips :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 22 aug 2012 10:12

:lol: :lol: :lol: dacht ik wat nuttigs te posten ;)
wellicht dat degene aan wie ik toen dus vroeg hier ook reageer, zij is ook soms actief op dit forum, memberlist.php?mode=viewprofile&u=1129" onclick="window.open(this.href);return false;

Juul
Bead Interested

Bericht door Juul » do 23 aug 2012 08:11

Dankje wel en is ook nuttig hoor...maar die square wire deed het jammer genoeg ook...
Ik ben zowiezo wel heel erg benieuwd wat voor producten iedereen gebruikt bij zijn creatie's...
Dankje zal eens aan haar vragen!!

Juul
Bead Interested

Bericht door Juul » do 23 aug 2012 09:22

Kan iemand mij vertellen wat Niobium ringen of draad is???

sanegdokter
Moderator
Contacteer:

Bericht door sanegdokter » do 23 aug 2012 12:06

Wat je kan doen en wat ik zelf erg mooi vindt is koperdraad en bronsdraad kopen. En het is helemaal mooi als je het nadien nog een beetje beitst met blits beits voor een antieke look en je kan het hameren voor wat extra effect. Maar het moet dus wel volledig koper en bronsdraad zijn. Zoek bij knutselwinkels en soms bij een bouwmarkt. Succes! :D Voor een zilveren look kan je alpaca draad kopen maar dat vindt je alleen bij winkels voor het zilversmeden.
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

rietrutten
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door rietrutten » do 23 aug 2012 14:30

Juul schreef:Kan iemand mij vertellen wat Niobium ringen of draad is???
Ja, Niobium is een metaal dat gekleurd kan worden door er een elektrische spanning op te zetten. Verschillende voltages geven verschillende kleuren. De kleuren zijn vaak heel mooi, subtieler dan die van gekleurd aluminium. Het is ook een metaal wat geen allergische reacties geeft. Ik ken zelf geen Nederlandse leverancier die niobium ringen/draad verkoopt. Je kunt kijken bij Amerikaanse of Canadese firma's (The Chainmweavers, The Ring Lord, Blue Buddha, e.a.).
Op mijn website (onder 'chainmail') kun je enkele sieraden zien gemaakt met ringen van zilver en niobium.

Wat zelf ringen maken betreft, zie het advies van Sandra. Koperdraad is goedkoop om eens wat te proberen.

Juul
Bead Interested

Bericht door Juul » do 23 aug 2012 19:07

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden vind ik erg fijn!!!
Daar kan ik na mijn vakantie even in duiken!! :D

En Riet eigenlijk kon ik jou website al ik zag jou creatie's en toen was is verkocht dusssss jij bent de mede aanstichter voor mijn verslaving :lol: :mrgreen:

Gesloten