Tangen, ketttelstiften,... van goede kwaliteit

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Tangen, ketttelstiften,... van goede kwaliteit

Bericht door Elise25 » zo 17 jun 2012 18:27

Hallo,

Ik denk er al lang aan om zelf juwelen te maken, maar wegens tijdsgebrek is het er nog niet van gekomen. Nu mijn vakantie er eindelijk aankomt, zou ik er toch eens werk van willen maken. Ik heb me al uitgebreid geïnformeerd over de benodigheden, maar zit toch nog met een praktisch vraagje: waar koop ik goed materiaal? Ik woon in de buurt van Leuven.

Ik zou het volgende materiaal nodig hebben:
-platbektand
-rondbektang
-kniptang
-kettelstiften
-oorbelhangers (nikkelvrij, evt. verzilverd of zilver)

Ik wou me deze dingen kopen bij Veritas, maar een vriendin raadde me deze winkel af omdat het materiaal vrij duur is. En hier op forum las ik dan weer dat de tangen vrij snel verslijten.
Vandaar dus mijn vraagje: kunnen jullie mij een goed adres aanraden om me deze dingen aan te schaffen? Liefst niet té duur, maar ik betaal wel liever een beetje meer voor goede kwaliteit dan goedkope spullen te kopen die ik na een maand moet weggooien.

Vele groetjes,
Elise :byebye

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Re: Tangen, ketttelstiften,... van goede kwaliteit

Bericht door KralenHebbedingetjes » zo 17 jun 2012 18:38

Toen ik begon heb ik basis materiaal en tangentjes bij de Xenos gekocht. Ik ben nu ruim 2 jaar verder en gebruik de tangen nog steeds. Xenos verkoopt naast kralen en tangen ook ketel en nietstiften. Ringetjes, oorbel haakjes en verschillende kleuren en soorten draad. Later ben ik kralen en basismateriaal wel bij webwinkel gaan kopen ook om het kwaliteit verschil, maar als je eerst wil kijken of je het want vind raad ik je dit aan. Action verkoopt de tangen ook.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

evelienzoer
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door evelienzoer » zo 17 jun 2012 18:39

Ik werk al 2 jaar met tangen de Xenos. Werkt prima voor mij. Kettelstiften heb ik daar ook wel gekocht en oorbellen maak ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » zo 17 jun 2012 19:50

Dank jullie voor de reacties!

Xenos hebben we hier in België niet, action wel. Daar zal ik zeker een kijkje gaan nemen.

In welke webshop heb jij de tangen gekocht? Kralen koop voorlopig liever in de winkel, tot ik wat meer ervaring heb en beter kan inschatten hoe groot de kralen moeten zijn, welke kleuren het best bij me passen, hoeveel kralen ik nodig heb per ketting,... Maar tangen zou ik best wel in een webshop willen kopen, als ik weet dat de kwaliteit goed is.

Elise

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door KralenHebbedingetjes » zo 17 jun 2012 20:12

Bij de Xenos en die gebruik ik nog steeds. Action heeft de tangen ook en zijn denk ook wel goed om mee te beginnen. Hangen bij het gereedschap.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » di 19 jun 2012 20:52

Dank je voor de uitleg!

Nog een laatste vraagje: koop je de kettelstiften, haakjes,... ook bij Action? Ik heb al gelezen dat een goede kwaliteit belangrijk is, zeker als je er nog niet zo handig mee bent. Maar ik zou niet weten hoe ik materiaal van goede kwaliteit kan herkennen.

moedertje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door moedertje » wo 20 jun 2012 20:57

Ik heb al van verschillende winkels bij ons onderdelen gekocht en ik kan het verschil ook niet zien ,maar ondervind dan wel grote verschillen in kwaliteit als ik ze in gebruik heb. Ik zou ook nieuwe tangetjes willen die wat degelijk zijn, maar ook geen peperdure. Die ik nu heb, heb ik bij veritas gekocht en de rubberen beschermingen over de handvaten komen steeds naar beneden wat zeer ambetant is. Ik vind ook de kralen daar duur tegenover webshops. En als je eens begint te kijken :(L) allemaal zo mooi en weet niet wat te kiezen.

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » do 21 jun 2012 19:18

Ja, ik had al gelezen hier op het forum dat de tangen van Veritas niet zo goed zijn. En de kralen zijn inderdaad vrij duur. Ze zijn wel wel betaalbaar voor oorbellen, maar als je er een ketting van wilt maken, kom je veel duurder uit dan wanneer je een gemaakte ketting koopt. En veel keuze is er niet. In webshops heb je heel veel keuze, maar ik zou graag eerst in een gewone winkel kopen omdat ik voorlopig nog te weinig weet wat ik precies nodig heb (hoeveel kralen, hoe groot deze mogen zijn,...). En ik vrees ook een beetje dat mijn aankopen heel anders eruit zullen zien dan op de foto. In een winkel is het veel gemakkelijker om te combineren. Daarom probeer ik liefst eerst een aantal winkels uit.

Tineke 52
Bead Fan

Bericht door Tineke 52 » vr 22 jun 2012 23:15

ik heb de dure tangen en de tangen uit de ramsjwinkel die failiette boedel opkoopt......ze zijn allebei goed

ju392
Bead Discoverer

Bericht door ju392 » za 23 jun 2012 20:43

Als je echt mooie kralen wil, mss ook wel ietsje duurder, zeker eens naar het Elfenatelier gaan in Wilsele! Zeker de moeite. Er zijn ook veel mensen die naar de Hexagoon gaan in Leuven (Ravenstraat) :)

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » zo 24 jun 2012 20:22

Oh leuke links! Ik heb beide sites bekeken en die zien er veelbelovend uit! Dankjewel! :byebye

Elfenatelier lijkt niet goedkoop te zijn, maar het zijn precies wel unieke kralen. Voor oorbellen mag ook het wat duurder zijn, aangezien je toch maar enkele kralen nodig hebt.

Hoe zit Hexagoon qua prijs?

Nog een dom vraagje: wat is de gemiddelde prijs voor kralen? Ik zou graag eens uitrekenen hoeveel het mij ongeveer zou kosten om oorbellen en kettingen te maken, maar ik heb geen idee van de winkelprijzen. In de webshops valt de prijs heel goed mee, maar bij Veritas zit je snel aa, 1 tot 2 euro per parel als ik me goed herinner. Ik vond dat vrij duur, omdat het toch maar heel gewone kralen waren.

Gesloten