Nieuweling vraagjes

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Kralenkriebels
Bead Reader
Nieuweling vraagjes

Bericht door Kralenkriebels » zo 03 jun 2012 12:50

Goedemiddag,

Als nieuweling post ik hier mijn eerste bericht .... Ik heb gisteren een bestelling geplaatst met kralen, ringetjes, oorhaakjes, knijpkralen, nietstiften, roosjes, ringen, haarbanden, ... Een hele grote bestelling :P Nu heb ik een rondbektang en een kniptang besteld... de platbektang was er niet te koop ... Heb ik deze tang nodig ? Kan ik de knijpkralen met iets anders dichtknijpen ? Moet ik een splitring tang erbij kopen ?
Laatst gewijzigd door Kralenkriebels op ma 04 jun 2012 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Ellen
Bead Monster

Re: Soorten tangen

Bericht door Ellen » zo 03 jun 2012 17:55

Joh, wat spannend. Een eerste bestelling en dan gelijk zo'n grote :D .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn platbektang van begin af aan gebruikt heb. Het is ook handig, als je ringetjes moet open buigen, dat doe je al snel met 2 tangen. En als je geen knijpkralentang hebt, is het idd ook erg handig voor je knijpkralen :wink: .
Ja en een splitringtang, ik heb het heel lang zonder gedaan. Maar nu ik hem helemaal heb.... tja, dan gebruik je hem. En wat je eenmaal gebruikt, daar wen je aan :)
Als je past begint met deze hobby, zou ik eerst even uitzoeken of je het echt heel leuk vindt, voor je van allerlei materialen aanschaft, die je achteraf niet zo snel ergens anders voor gebruikt. Een platbektangetje kan je ook nog op andere momenten gebruiken, maar ja een splitringtang????
Aan de andere kant, ik wil ook altijd graag van alles hebben hoor. Dus ik kan me ook voorstellen dat je denkt: "ja dat moet ik echt hebben om mijn hobby te kunnen uitvoeren" :D :oops: :D :oops: :D
Maar het is een dure hobby als je er echt in stort. :wink:
Groetjes Ellen.

Kralenkriebels
Bead Reader

Re: Soorten tangen

Bericht door Kralenkriebels » zo 03 jun 2012 19:04

:D Ja, zo dacht ik dus ook ' (bijna) alles of niks ' oeps ... heb mij wel laten gaan :D maar die tang heb ik dus niet ...

Kralenkriebels
Bead Reader

Re: Nieuweling vraagjes

Bericht door Kralenkriebels » wo 06 jun 2012 15:03

In België in het Kruidvat te koop: de 3 tangen voor 4 euro!

Gesloten