Gaatjes boren in edelstenen
-
- Bead Anonymous
Ik heb een enorme verzameling aan trommel- en kleine edelstenen. Ik vroeg mij af op welke wijze ik het beste gaatjes kan boren in edelstenen? Heeft iemand ervaring?
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Re: Gaatjes boren in edelstenen
Ow volgens mij is dat niet zo makkelijk. Daar heb je een speciale boor voor nodig en je moet weten bij welke steen je welke techniek moet gebruiken anders kunnen stenen splijten of splinteren zover ik weet.
De dames hier vullen me wel aan als het niet zo is
En trouwens, waarom perse boren? Je hebt ook wel kapjes die je erop kunt lijmen
De dames hier vullen me wel aan als het niet zo is

En trouwens, waarom perse boren? Je hebt ook wel kapjes die je erop kunt lijmen

Altijd aan het kralen...
Ik heb even zoekfunctie gebruikt maar blijkbaar is er nog niet over gepost, ben wel alternatief wire wrappen tegengekomen, dat kan leuk zijn bij grote edelstenen, zie viewtopic.php?f=4&t=30570&hilit=edelstenen+boren" onclick="window.open(this.href);return false; .
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ja dat is ook leuk Sandra! Dan kan je de stenen ook in een armband en ketting verwerken als je er 2 oogjes aan maakt 

Altijd aan het kralen...
Stenen boren doe je met een diamantboor en met water koelen.
Het is een langdurig werk omdat steen echt ontiegelijk hard is! Vele duizenden malen harder dan glas.
Ik wel een adresje voor je, het kost per mm boren €4,- ongeveer.
Het is een langdurig werk omdat steen echt ontiegelijk hard is! Vele duizenden malen harder dan glas.
Ik wel een adresje voor je, het kost per mm boren €4,- ongeveer.
glass is hot
Krista heeft gelijk.
Boren in stenen is zo duur omdat de boortjes die je daarvoor nodig hebt al gauw € 18,- per stuk kosten.
Ze zijn hol en breken heel snel.
Soms kun je er net één gaatje mee boren voor het stuk gaat.
Dus getrommelde steentjes kun je beter wirewrappen, of je koopt er een speciaal kapje voor wat je erop plakt.
Boren in stenen is zo duur omdat de boortjes die je daarvoor nodig hebt al gauw € 18,- per stuk kosten.
Ze zijn hol en breken heel snel.
Soms kun je er net één gaatje mee boren voor het stuk gaat.
Dus getrommelde steentjes kun je beter wirewrappen, of je koopt er een speciaal kapje voor wat je erop plakt.
Ja inderdaad Flipje, de diamantboren zijn ook nog eens erg duur.
Heb er zelf een aantal voor het bewerken van glas, die kosten €35,- tot €45,- de stuk.
Je kunt dus voorstellen dat ik héél zuinig op ben.
Heb er zelf een aantal voor het bewerken van glas, die kosten €35,- tot €45,- de stuk.
Je kunt dus voorstellen dat ik héél zuinig op ben.
glass is hot
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Je kunt trommelsteenjes toch ook lijmen in kralenkapjes??? Ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens mij heb ik het weleens gezien.