lengte ketting??

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
CreaSyl
Bead Interested
lengte ketting??

Bericht door CreaSyl » ma 10 okt 2011 15:01

Hallo allemaal,

Sinds kort maak ik kettingen. Een van m'n MSN contacten wil voor zijn dochter van 13 een ketting hebben (30 okt haar verjaardag) ....ik kan niet gaan meten bij haar welke lengte ik van ketting moet gebruiken. Wie kan mij advies geven hoeveel CM ik moet gaan gebruiken voor de ketting.

Ik heb 2 soorten kettingen die ik kan maken, weet nog niet welke..graag voor beide de maten:
- ketting met jasseron en suede veter
Afbeelding
- ketting met alleen suede veter
Afbeelding

graag reactie deze week, zodat ik deze week/volgende week spullen kan kopen.

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Re: lengte ketting??

Bericht door KralenHebbedingetjes » ma 10 okt 2011 15:52

viewtopic.php?t=19014" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat tips voor maten!
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

CreaSyl
Bead Interested

Bericht door CreaSyl » ma 10 okt 2011 16:40

KralenHebbedingetjes schreef:viewtopic.php?t=19014

Hier vind ik wel een maat ..bijv. 35 cm. ..maar is dat voor een ketting met alleen veter of kan ik dat gebruiken voor en veter en jasseron??

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door KralenHebbedingetjes » ma 10 okt 2011 17:56

CreaSyl schreef:
KralenHebbedingetjes schreef:viewtopic.php?t=19014

Hier vind ik wel een maat ..bijv. 35 cm. ..maar is dat voor een ketting met alleen veter of kan ik dat gebruiken voor en veter en jasseron??

Ik denk voor jasseron, mijn dochter is 8 en ik maak zulke kettingen iets kleiner. Veter ketting zou ik langer maken maar mij ervaring hiermee bij kinderen is dat ze het bijna niet dragen. Veter ketting is best lang en vervelend als ze op school aan de tafels zitten te werken.
Daarna ben ik kortere kettingen voor kinderen gaan maken die me dochter wel met veel plezier draagt.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » ma 10 okt 2011 19:29

Meiden van 13 zijn best al groot, mijn dochter van 11 is al 1.55, dus ik zou de ketting zeker niet te kort maken. Daarbij is mijn ervaring dat kinderen liever een iets langere ketting dragen dan eentje die kort rond de hals valt. Ik bedoel niet een heel lange ketting, ik kan me inderdaad voorstellen dat ze dat juist vervelend vinden, maar eentje die wel over een colletje of het kraagje van een bloesje valt.

Dus bekijk even welke lengte je de ketting voor een volwassene maakt, en dan ietsje korter.
Groetjes, Marjan

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door KralenHebbedingetjes » ma 10 okt 2011 20:53

Kikkertje schreef:Meiden van 13 zijn best al groot, mijn dochter van 11 is al 1.55, dus ik zou de ketting zeker niet te kort maken. Daarbij is mijn ervaring dat kinderen liever een iets langere ketting dragen dan eentje die kort rond de hals valt. Ik bedoel niet een heel lange ketting, ik kan me inderdaad voorstellen dat ze dat juist vervelend vinden, maar eentje die wel over een colletje of het kraagje van een bloesje valt.

Dus bekijk even welke lengte je de ketting voor een volwassene maakt, en dan ietsje korter.
Dat inderdaad wel maar niet zoals de meeste veterkettingen zijn. Die vallen vaak al op de buik.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » di 11 okt 2011 08:37

Ik zou zelf niet zo snel een veterketting maken voor een kind. Die vinden iets met een bedeltje eraan toch meestal leuker. Ik doe meestal geketteld of geregen.
Groetjes, Marjan

Gesloten