Vraag over het klei pistool van het merk Darice

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:
Vraag over het klei pistool van het merk Darice

Bericht door Kraaltjes » wo 30 jun 2004 16:32

Hallo allemaal :D

Wie heeft er ervaring met het klei pistool van het merk (zie ook plaatje)
Creative Collection van Darice. Ik heb namelijk het pipoos catalgus vandaag gekregen en daar stond die in.
(dit plaatjes komt ook uit die gids)

Ik vroeg me af of je het klei pistool ook kunt gebruiken voor het maken van cane's

Afbeelding
:engel: Groetjes Eveline

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » wo 30 jun 2004 17:40

mag ik vragen wat deze kost?

als antwoord op je vraag .... het lijkt mij van wel omdat je net als bij een knoflookpers de klei eruit perst en dus slierten kan maken in diverse vormen

groetjes Kruimeltje
Groetjes Kruimel

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » wo 30 jun 2004 17:58

Ik heb zo'n klei pistool. Het is op zich best een leuk ding. Alleen is het vreselijk zwaar om de klei er uit te drukken. Verder is hij erg moeilijk schoon te maken, dus al met al zijn dat twee negatieve punten waarom ik hem eigenlijk heel weinig gebruik.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 30 jun 2004 18:16

Een klei pistool is heel erg goed te gebruiken voor Canes ;) en het schoonmaken gaat retegoed als je eerst een stukje bakpapier in het kokertje doet ;) oops geheim van de smid!!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 01 jul 2004 09:07

Kruimeltje schreef:mag ik vragen wat deze kost?
Bij de pipoos kost ie in de gids 14.95 euro. (dat is adn zonder verzendkosten) Ik vond deze zo leuk omdat je er 19 vormpjes bij krijgt.
sharon schreef:Ik heb zo'n klei pistool. Het is op zich best een leuk ding. Alleen is het vreselijk zwaar om de klei er uit te drukken. Verder is hij erg moeilijk schoon te maken, dus al met al zijn dat twee negatieve punten waarom ik hem eigenlijk heel weinig gebruik.
Welke klei gebruik je dan om er in te doen als ik vragen mag? Want ik wil het met fimo soft gaan doen of zelf drogende klei. Meschien dat dat uitmaakt
Sorceress schreef:Een klei pistool is heel erg goed te gebruiken voor Canes ;) en het schoonmaken gaat retegoed als je eerst een stukje bakpapier in het kokertje doet ;) oops geheim van de smid!!!
Handige tip :D welke gebruik jij als ik vragen mag deze of een andere? Ik wou deze eigelijk alleen omdta er 19 vormpjes bij zitten maar als zoals Sharon zegt niet goed werkt kan ik beter een andere nemen.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 01 jul 2004 09:20

Ik verkoop zelf het sculpey kleipistool maar ze komen allemaal op het zelfde neer, de klei die ik gebruik is dan ook Sculpey en Premo vergelijkbaar met fimo alleen niet in de hobbywinkels te krijgen haast. Ik denk dat het wel het beste werkt met polymeer klei zowiezo kan je geen canes maken met zelfdrogende klei! ;)

Je moet eigenlijk van hout een soort hefboompje maken zodat je je voet op het plankje zet en je dan de klei er uit trap zeg maar ;) dan krijg je geen last van je handen want het kan erg zwaar zijn ja ;)

groetjes Ria

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 01 jul 2004 09:34

Dankje voor je reachtie.. mij vriendin heeft al aangeboden om als ik kralen heb gemaakt zij ze wel wil bakken. (We hebben namelijk een oude oven die het niet erg goed doet) Ik denk dat ik dit kleipistool ga vragen voor mijn verjaardag (als ze niet al genoeg hebben gekocht :D )

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » do 01 jul 2004 10:14

dan bestel ik hem binnen kort bij Ria want daar is die dacht ik goedkoper(11.50 als ik me niet vergis)

dank je wel voor je antwoord
Groetjes Kruimel

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 01 jul 2004 10:45

Kruimeltje schreef:dan bestel ik hem binnen kort bij Ria want daar is die dacht ik goedkoper(11.50 als ik me niet vergis)

dank je wel voor je antwoord
Ik heb die ook gezien ja, (hij is idd goedkoper tenzei de verzendkostenerg hoog zijn, die van de pipoos zijn 4 euro) maar ik bestel nog meer dingen uit de gids vandaar. En ik wil mijn moeder het niet moeilijker maken door haar ook nog bij 5 verschillende site te gana bestellen. (ze kan niet echt overweg met de computer :wink: )

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » do 01 jul 2004 10:47

hihihi leuk toch! veel bestellen is altijd leuk :wink:

veel plezier ermee en laat je wel je resultaat zien ben er erg benieuwd naar!
Groetjes Kruimel

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 01 jul 2004 12:40

bij mij is hij op het moment uitverkocht maar ik kan ze weer bestellen dus dat is geen probleem :)

groetjes Ria

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » do 01 jul 2004 13:34

Ik zelf gebruikt ook vaak Fimo soft of fimo classic met dit klei pistool en dat is op zich prima te gebruiken.

Ria de tip van het bakpapiertje heb ik al vaker gehoord, ook wel eens gebruikt. Je moet er alleen dan wel goed voor zorgen dat er geen kreukels in je bakpapiertje zitten want anders komen de kreukels in de klei te staan...

Verder maak ik hem vaak schoon door even een keuken papiertje er door heen te halen, werkt op zich goed. Het is even een gepriegel maar het lukt wel.

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » do 01 jul 2004 14:03

ik heb geen haast hoor Ria

en zou het misschien ook met een flessenrager kunnen(ik verzin ook maar wat hoor) waar je ook baby flessen mee schoonmaakt
Groetjes Kruimel

Gesloten