welke draad voor welk werkje?
Hallo iedereen!
Vroeg me laatst of welk soort draad je best voor welk soort werkje gebruikt?
Ik gebruik altijd maar het soort draad dat ik eerst in m'n bak terug vind maar volgens mij is dat geen goede redenering en ga ik zo wel eens prijs hebben dat iets niet goed model houdt...
Iemand een uitleg voor me?
Alvast bedankt!
Vroeg me laatst of welk soort draad je best voor welk soort werkje gebruikt?
Ik gebruik altijd maar het soort draad dat ik eerst in m'n bak terug vind maar volgens mij is dat geen goede redenering en ga ik zo wel eens prijs hebben dat iets niet goed model houdt...
Iemand een uitleg voor me?
Alvast bedankt!
Re: welke draad voor welk werkje?
ik zelf werk graag met nylon draad. omdat dit fijn werkt maar heb wel dat dit snel los laat met gevolg dat mijn kralen over de grond rollen wat je hier aan kan doen ? wie dit wel weeet geef maar tips a,u,b alvast bedankt.
Ik werk voor fijner spul graag met c-lon en iets wat stevig moet zijn met gecoat staaldraad. Nylon gebruik ik niet vaak omdat het moeilijk knoopt. Staaldraad werkt makkelijk met knijpkraatjes.
Ze hebben mij eens verteld om een druppeltje lijm of doorschijnende nagellak op het knoopje te doenbeertje schreef:ik zelf werk graag met nylon draad. omdat dit fijn werkt maar heb wel dat dit snel los laat met gevolg dat mijn kralen over de grond rollen wat je hier aan kan doen ? wie dit wel weeet geef maar tips a,u,b alvast bedankt.
Staaldraad wordt het meest gebruikt, als het een bepaalde rijgpatroon is nylondraad of rijggaren. Zie ook eventueel http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... heden/113/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ligt er helemaal aan wat voor een techniek en materialen er gebruikt word.
Voor rijgtechnieken met rocailles gebruik ik het meest nymo garen, dat werkt fijn, is sterk, goed af te werken en kan meermalen door de rocailles gestoken.
Acculon gebruik ik alleen voor colliers die kort zijn en met zwaardere kralen geregen, of voor meerdraads colliers waarbij knijpkralen gebruikt worden.
Nylondraad hekel ik en gebruik ik alleen bij projectjes die de stijfheid van het draad nodig hebben.
Voor rijgtechnieken met rocailles gebruik ik het meest nymo garen, dat werkt fijn, is sterk, goed af te werken en kan meermalen door de rocailles gestoken.
Acculon gebruik ik alleen voor colliers die kort zijn en met zwaardere kralen geregen, of voor meerdraads colliers waarbij knijpkralen gebruikt worden.
Nylondraad hekel ik en gebruik ik alleen bij projectjes die de stijfheid van het draad nodig hebben.
Als U werk maakt van Uw hobby.
Nymo gebruik ik alleen voor beadwork (dus kraaltjes borduren op stof).
Voor een gewone geregen ketting met grotere kralen gebruik ik staaldraad.
Voor het rijgen van de kleine kraaltjes (rocailles en delica's) gebruik ik tegenwoordig Fireline (erg prettig met peyote). Ook is C-Lon of KO-draad voor de kleine kraaltjes goed te gebruiken.
Voor een gewone geregen ketting met grotere kralen gebruik ik staaldraad.
Voor het rijgen van de kleine kraaltjes (rocailles en delica's) gebruik ik tegenwoordig Fireline (erg prettig met peyote). Ook is C-Lon of KO-draad voor de kleine kraaltjes goed te gebruiken.
Groetjes van Monica