Hey,
Ik heb een vraag, eigenlijk zoek ik een oplossing voor een probleempje.
Door mijn artrose en CTS zijn mijn handen steeds beperkter in hun fijne motoriek. Dat merk ik vooral als ik dingen een splitringen moet maken. Nou heb ik een tijd geleden een splitringtang aangeschaft met het idee dat het dan makkelijker en minder pijnlijk zou worden. Maar ik kan niet omgaan met die tang.
Ik doe de splitring om de bek van de tang en zet het ringetje open met de korte kant van de bek. So far so good.
Maar hoe krijg ik nou een bedel of iets dergelijks in de kleine opening gewurmd ? Je kunt geen tegendruk geven omdat anders het ringetje weer van het tangetje schiet. En vaak is de opening net niet groot genoeg en moet je wel iets harder drukken om hem groter te forceren.
Mss ligt het gewoon aan mij, maar ik weet niet hoe het anders zou moeten. Weet iemand of ik iets verkeerd doe ?
Gebruik splitringtang
- Anne-Marie
- Bead Reader
Re: Gebruik splitringtang
In het begin was het voor mij ook puzzelen, want dan krijg je het wel open maar zodra je wat erin probeert te schuiven schiet het weg. Het is een beetje lastig uit te leggen maar je moet opletten dat je het ringetje ook met je hand 'vast houdt / tegen houdt', zodat het niet weg kan schieten. Ikzelf pak met mijn rechterhand de tang vast, druk het in de splitring en hou dan mijn wijsvinger er tegenaan, zodat het niet weg kan schuiven. Het is dan nog wel wat gepriegel maar je maakt de splitring in ieder geval eenvoudig open.
- Anne-Marie
- Bead Reader
Re: Gebruik splitringtang
Nou, dan doe ik het dus in ieder geval op dezelfde manier als jij. Dan zal het waarschijnlijk aan mijn handen liggen. Maar we zullen blijven oefenen.
Bedankt iig.
Bedankt iig.