sluitinkjes links, rechts of maakt niet uit?
- pluisje
- Bead Professional
- Contacteer:
Ik vroeg me eigenlijk af of sluitinkjes op een bepaalde manier aan het sieraad horen.
Ik bedoel: hoort de sluiting aan de linkerkant en het ringetje aan de rechterkant of andersom? Of is daar geen regel voor? (of het ringetje en het staafje bij een kapittelslotje).
(Net als bij een broeksluiting bij dames en heren bijvoorbeeld, daar is dat wel).
Ik bedoel: hoort de sluiting aan de linkerkant en het ringetje aan de rechterkant of andersom? Of is daar geen regel voor? (of het ringetje en het staafje bij een kapittelslotje).
(Net als bij een broeksluiting bij dames en heren bijvoorbeeld, daar is dat wel).

Groetjes Silvia

- Mireille
- Bead Believer
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik 't fijner als de sluiting aan de rechterkant zit van de ketting (dus als je 'm zelf omdoet) en het ringetje links. Bij kapittelslotjes doe ik het staafje dus ook rechts....
Geen idee of dat een regels is, maar volgens mij hebben de meeste kettingen dat, anders moet je gewoon eens langs H&M of V&D gaan om daar te kijken waar ze zitten
Geen idee of dat een regels is, maar volgens mij hebben de meeste kettingen dat, anders moet je gewoon eens langs H&M of V&D gaan om daar te kijken waar ze zitten
Als de voor en achterkant van een ketting hetzelfde is maakt het niet uit, en dan bedoel ik dat je de ketting om kunt draaien zonder dat er verschil is, werk je met tussenzetsels die je aan 1 kant beplakt of die aan 1 kant bewerkt zijn dan is er wel verschil en moet je aan degene vragen voor wie het bestemd is aan welke kant ze het slotje wil hebben. meestal ga ik toch uit van rechtshandig. Doe zelf maar een ketting om dan merk je wat het prettigst is.
Slotje
Het slotje zit normaliter altijd rechts. Zelf ben ik linkshandig en ik maakte de slotjes eigenlijk altijd links. Voor rechtshandige mensen schijnt dat bijzonder onhandig te zijn. Voor linkshandige mensen is het minder problematisch de meesten zijn 2handig, ik tenminste wel.
Groetjes
Groetjes
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer: