sluitinkjes links, rechts of maakt niet uit?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
pluisje
Bead Professional
Contacteer:
sluitinkjes links, rechts of maakt niet uit?

Bericht door pluisje » wo 07 apr 2004 12:31

Ik vroeg me eigenlijk af of sluitinkjes op een bepaalde manier aan het sieraad horen.
Ik bedoel: hoort de sluiting aan de linkerkant en het ringetje aan de rechterkant of andersom? Of is daar geen regel voor? (of het ringetje en het staafje bij een kapittelslotje).

(Net als bij een broeksluiting bij dames en heren bijvoorbeeld, daar is dat wel).
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » wo 07 apr 2004 13:17

Persoonlijk vind ik 't fijner als de sluiting aan de rechterkant zit van de ketting (dus als je 'm zelf omdoet) en het ringetje links. Bij kapittelslotjes doe ik het staafje dus ook rechts....
Geen idee of dat een regels is, maar volgens mij hebben de meeste kettingen dat, anders moet je gewoon eens langs H&M of V&D gaan om daar te kijken waar ze zitten ;)

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » wo 07 apr 2004 13:39

je kunt rekening houden met links- en rachtshandig. Voor mijzelf doe ik de slotjes altijd rechts en voor mijn zusje links. Vraag het altijd aan de mensen voor wie ik het maak.
Of er regels voor zijn? geen idee, maar praktisch gezien is het handiger toch?
Marike

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 07 apr 2004 17:21

ikdoe het ook altijd rechts omdat ik rechts ben.. is handiger om het zo aan te doen bij de v&d zitten ze ook altijd rechts voor een linkshandige is het welmoeilijker zo

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 07 apr 2004 19:16

Als de voor en achterkant van een ketting hetzelfde is maakt het niet uit, en dan bedoel ik dat je de ketting om kunt draaien zonder dat er verschil is, werk je met tussenzetsels die je aan 1 kant beplakt of die aan 1 kant bewerkt zijn dan is er wel verschil en moet je aan degene vragen voor wie het bestemd is aan welke kant ze het slotje wil hebben. meestal ga ik toch uit van rechtshandig. Doe zelf maar een ketting om dan merk je wat het prettigst is.

pluisje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door pluisje » wo 07 apr 2004 19:55

Klopt, ik ga voor rechts :D
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Jacqie
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jacqie » do 08 apr 2004 11:57

ik doe het slotje ook altijd rechts.

Kiki
Bead Lover

Slotje

Bericht door Kiki » zo 20 jun 2004 16:55

Het slotje zit normaliter altijd rechts. Zelf ben ik linkshandig en ik maakte de slotjes eigenlijk altijd links. Voor rechtshandige mensen schijnt dat bijzonder onhandig te zijn. Voor linkshandige mensen is het minder problematisch de meesten zijn 2handig, ik tenminste wel.
Groetjes
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » zo 20 jun 2004 17:35

ook ik ben links en doe de slotjes links :oops: nooit aan gedacht dat het voor rechtshandige lastiger is

ga er op letten :lol:
Groetjes Kruimel

Gesloten