rijgnaalden en de maten daarvan ??
hoi allemaal
ik ben net nieuw op dit forum en al druk bezig met sieraden te rijgen alleen heb ik nu wat vragen over naalden
nl welke maat naalden kun je het beste voor kleine rocailles gebruiken en voor de iets grotere waar de draad meerdere keren door moet ?
ik ben al flink aan het zoeken geweest maar ben er achter gekomen dat ze verschillende maten gebruiken de ene komt met maat 42 en 49 voor rijgnaalden weer een ander met maat 10 en 11 en nu weet ik niet welke geschikt zijn voor kleine kralen omdat ze allemaal ander soort maten gebruiken wie kan mij dit uitleggen??
alvast bedankt !!!
mvg lis
ik ben net nieuw op dit forum en al druk bezig met sieraden te rijgen alleen heb ik nu wat vragen over naalden
nl welke maat naalden kun je het beste voor kleine rocailles gebruiken en voor de iets grotere waar de draad meerdere keren door moet ?
ik ben al flink aan het zoeken geweest maar ben er achter gekomen dat ze verschillende maten gebruiken de ene komt met maat 42 en 49 voor rijgnaalden weer een ander met maat 10 en 11 en nu weet ik niet welke geschikt zijn voor kleine kralen omdat ze allemaal ander soort maten gebruiken wie kan mij dit uitleggen??
alvast bedankt !!!
mvg lis
hoi sannie
ik zag dat van die maat bij kralen zooi er stond dit
Dunne rijgnaalden van het merk Miyuki. In het pakje zitten 6 naalden van ieder twee stuks.
Maat; 42, 49 en 54mm lengte.
daarom snapte ik het niet maar zijn deze de goede maat voor rocailles maat 11/0 en kan de naald er meerdere keren door en zijn deze naalden met dunne kop (zo dun als de naald) ik hoop dat je er wijs uit kunt
alvast bedankt mvg lis
Dunne rijgnaalden van het merk Miyuki. In het pakje zitten 6 naalden van ieder twee stuks.
daarom snapte ik het niet maar zijn deze de goede maat voor rocailles maat 11/0 en kan de naald er meerdere keren door en zijn deze naalden met dunne kop (zo dun als de naald) ik hoop dat je er wijs uit kunt
alvast bedankt mvg lis
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik gebruik zelf altijd een easy eye rijgnaald van J.C.D deze passen door rocailles van 11.0 en 12.0 ook meerdere keren. Ze hebben een groot oog dat je open kan splijten zodat de draad of draden er makkelijk door gaan. Het nadeel is dat als je te hard trekt de naald vrij snel breekt maar je leert daar wel mee om gaan wat de naald wel en niet kan hebben. Deze naald is er in twee lengtes ik gebruik zelf meestal de korte die is circa 7 cm.
-
- Bead Believer
De GN8 is geschikt om door 15/0 2 x te gaan, zo dun zijn die naalden. De GN1 en GN4 kun je makkelijk gebruiken voor 11/0 kralen. http://www.kralenzooi.nl/show_parts.asp?cat2=493" onclick="window.open(this.href);return false;lis81 schreef:hoi sannie
alvast bedankt mvg lis
Deze naald kun je bij mij ook kopen. http://www.kralenzooi.nl/show_parts.asp?cat2=493" onclick="window.open(this.href);return false; Wij noemen dat een big eye.Monique Westerlink schreef:Ik gebruik zelf altijd een easy eye rijgnaald van J.C.D deze passen door rocailles van 11.0 en 12.0 ook meerdere keren. Ze hebben een groot oog dat je open kan splijten zodat de draad of draden er makkelijk door gaan. Het nadeel is dat als je te hard trekt de naald vrij snel breekt maar je leert daar wel mee om gaan wat de naald wel en niet kan hebben. Deze naald is er in twee lengtes ik gebruik zelf meestal de korte die is circa 7 cm.
groetjes Sannie.
Ijzerdraad hoef je niet met een naald te rijgen. Je gebruikt het ijzerdraad om mee te rijgen.Evelien-81 schreef:waar kopen jullie deze naalden?
Ik heb mijn naai-naalden opgezocht, maar die oogjes vind ik wat smal voor biv. ijzerdraad

En bij mij kun je naalden kopen http://www.kralenzooi.nl/show_parts.asp?cat2=493" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Sannie.
Re: rijgnaalden en de maten daarvan ??
Hoi ,
Welke naald kan ik dan het beste nemen, bij sannie staan meerdere naalden nr. 12 (ik weet wel dat ik die maat moet hebben.)
En welke big easy naalden zijn het sterkst , want die van bij pipoos van € 2,25 voor 1 naald was al na een half uurtje stuk.
Groetjes Miran
Welke naald kan ik dan het beste nemen, bij sannie staan meerdere naalden nr. 12 (ik weet wel dat ik die maat moet hebben.)
En welke big easy naalden zijn het sterkst , want die van bij pipoos van € 2,25 voor 1 naald was al na een half uurtje stuk.
Groetjes Miran
Groetjes Miran
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Waarom mail je Sannie dan niet even. Ze staat je vast graag te woord.miran66 schreef:Hoi ,
Groetjes Miran

Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
Mail is verstuurd naar Sannie, had ik idd. meteen moeten doen
Groetjes Miran
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik werk in principe altijd met nr. 10 of 12, bij deze is de draad nog door de naald te krijgen en werken gewoon fijn. Heb wel eens nr. 13 gehad maar die sneuvelen ook vrij snel. Ik denk dat wij ook vaak te hard trekken aan de naalden.
De mevrouw van Kralenwerk heeft mij ooit verteld je moet zorgen dat je niet zo'n lange draad neemt zodat het stukje wat je door het oogje heen trekt niet te lang is dan gaan de naalden langer mee.
De mevrouw van Kralenwerk heeft mij ooit verteld je moet zorgen dat je niet zo'n lange draad neemt zodat het stukje wat je door het oogje heen trekt niet te lang is dan gaan de naalden langer mee.

De Kralenprutser