Semi Profesionaal Tangen
Ik ben niet perpectionist. Maar ik heb wel mooite als ringen verkleurd wordt tijdens het maken van sieraden. Mij ogen blijven kijken naar die plek. Ik heb zwarte tangen. Door een van andere manier wordt witte zilver kleur ringenjes donker of zwart/wat plek. Hebben jullie idee waar ik de "semi profesionaal" tangen kopen? Ik heb wel geiformeerd bij mijn hobby winkel, maar ze konden me niet verder helpen.
Goetjes, Ria
Goetjes, Ria
Re: Semi Profesionaal Tangen
Ik denk zelf niet dat je verkleuring kan voorkomen met behulp van andere tangen....Wel heb ik de volgende tip:
- let op waar je het opbergt, hoe vochtiger (= badkamer) hoe sneller het verkleurd. Bewaar het dus eerder in een doosje, dichte la, eventueel zelfs met gripzak eromheen.
- probeer een zilverpoetsdoek, ook al is het niet van sterling zilver. Vaak helpt het toch.
Wellicht vind je nog meer tips via het zoekfunctie....
- let op waar je het opbergt, hoe vochtiger (= badkamer) hoe sneller het verkleurd. Bewaar het dus eerder in een doosje, dichte la, eventueel zelfs met gripzak eromheen.
- probeer een zilverpoetsdoek, ook al is het niet van sterling zilver. Vaak helpt het toch.
Wellicht vind je nog meer tips via het zoekfunctie....
Dank je wel Sandra. Ik zou het proberen. Oya .., nog iets, soms wordt ook ringetjes zacht gekrast door die tangen. Dat vind ik ook minder leuk. Ik heb een leuke ketting gemaakt met wat goed material(maar geen edelstenen), maar op zilver ringetjes (niet allemaal) zit wel wat kras op. Dat vin ik vervelen. Wat voor tang dat ze gebruiken bij jewerly winkels bijvoorbeeld?. Ik ben wel bereid om wat extra te betalen als maar goed blijft tot komende 5 jaar. Ik heb gereedschapen die nog niet eens EU 5.00/stuk kosten. Soms dacht ik dat de probleem daar zit, minder kwaliteit.
grotjes, Ria
grotjes, Ria
Ik heb een tangenset van kralenoline. Best wel prijzig voor een hele set, maar ze bevallen heel goed. Daarin zit ook een tang met beschermkapjes, dus die zou niet moeten krassen. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen hun tang in een bepaald spul dopen dat dan om de tang heen opdroogt en dan krijg je een soort beschermlaagje. Je zou ook nog kunnen uitproberen met tape of dat helpt.
Groetjes van Monica
Ik had zelf lang geleden ook ooit tape uitgeprobeerd, maar dat gaat makkelijk weer los. Nadeel is ook dat je dan grip kwijt bent. Het idee van de tang ergens in dopen heb ik al vaker gehoord, ik weet alleen niet waar je van dat soort spul kan kopen.
- Kralenannie
- Bead Designer
Het spul waar je je tang in kan dopen heet "Tool Magic" en ik heb het gekocht bij Eeks kralen (Eelke zit hier ook op het forum). Het werkt mooi en doordat het een rubberlaag is hou je toch de grip. Op dit forum is hier ook nog een topic over viewtopic.php?f=15&t=35559.
De laag gaat op den duur wel kapot door gebruik, maar het mooie van dit spul is dat je het er dan zo vanaf trekt en hem weer opnieuw in het spul kan dopen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee
De laag gaat op den duur wel kapot door gebruik, maar het mooie van dit spul is dat je het er dan zo vanaf trekt en hem weer opnieuw in het spul kan dopen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee

Groetjes, Anita
Als je er leukoplast omheen doet krast het ook niet en het voordeel is dan dat je je grip behoudt (die bruine tape)
groetjes ikke

Woooow, This is wat i talk about. Maar helaas, hele zet heb ik ook nog niet nodig. Voorlopig heb ik plattebektang en rondebektang nodig, eventueel knijptang. Maar zie ik dat je dat niet heb, of wel ? Als dat los kan krijgen wil ik alle drie wel kopen.Moon schreef:Ik heb een tangenset van kralenoline. Best wel prijzig voor een hele set, maar ze bevallen heel goed. Daarin zit ook een tang met beschermkapjes, dus die zou niet moeten krassen. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen hun tang in een bepaald spul dopen dat dan om de tang heen opdroogt en dan krijg je een soort beschermlaagje. Je zou ook nog kunnen uitproberen met tape of dat helpt.