weefgerei

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Piërra
Bead Believer
weefgerei

Bericht door Piërra » vr 16 mei 2003 20:32

Ik wist niet of ik deze tip bij budgettip of benodigdheden moest plaatsen, dus doe ik het hier maar.
Ik wilde graag de techniek weven uitproberen, maar wil wel zeker weten of ik het leuk vind om te doen. Ik heb al wel veel enthousiaste reacties gelezen op het forum! :lol:
Ik heb bij de Action (in Hoorn, maar zit ook in Alkmaar, verder weet ik het niet) een weefgetouw/weefmachine gekocht. Het is van plastic en kost 3,49 euro. Om uit te proberen vind ik dat wel een leuk prijsje en mocht ik het niks vinden, dan ben ik er ook niet aan bekocht. (een wat offici?lere weefmachine zag ik bij de Praxis voor rond de 8 euro, dit is de helft, dus wel redelijk dacht ik zo) Oja, er zat ook 3 rolletjes draad en 9 verschillende kleuren kleine kraaltjes bij. Wie weet een tip voor een andere kralengek?!!
Liefs,
Pi?rra

Karine
Bead Interested

Bericht door Karine » za 17 mei 2003 11:58

Hoi hoi :)
Ik ken die weeframen waar je het over hebt niet, maar de prijs klinkt wel goed :wink:
Als je nog niet zeker weet of je het echt leuk vindt, kan je ook gewoon een kartonnetje gebruiken om te weven. Dat gaat heel erg goed en is helemaal goedkoop! Dat gebruik ik nu al een hele tijd en 'k vind het makkelijker gaan dan op een weefraam! (ik had dan ook wel een weefraam dat steeds kapot ging...)
~ Karine ~

:vis:

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » za 17 mei 2003 13:37

Ja, ik ben het met je eens een kartonnetje is inderdaad nog goedkoper!
Liefs,
Pi?rra

missestoetje
Bead Discoverer
Contacteer:

weefraam

Bericht door missestoetje » zo 01 jun 2003 11:00

ja ik heb het ook wel eens geweven, maar het lukt mij nooit met het afwerken. kan iemand mij daar bij helpen? en als je het op zo'n kartonnetje odet, hoe moet je de draden dan vastknopen aan de uiteinden?

thanks, en veel plezier jullie!!!
greetz MniQ

http://www.sugababes.nl/MniQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » zo 01 jun 2003 14:54

Ik heb een tijd geleden een weefraam van de pipoos gekregen :)

Karine
Bead Interested

Re: weefraam

Bericht door Karine » zo 01 jun 2003 16:04

missestoetje schreef:ja ik heb het ook wel eens geweven, maar het lukt mij nooit met het afwerken. kan iemand mij daar bij helpen? en als je het op zo'n kartonnetje odet, hoe moet je de draden dan vastknopen aan de uiteinden?

thanks, en veel plezier jullie!!!
hey! ik heb het ooit ergens op het forum uitgelegd, hoe je precies moet afwerken. Ging het net weer even opzoeken, maar 'k kon het niet vinden :cry:. Ik ga nog even kijken of ik het ergens zie!

Karine
Bead Interested

Bericht door Karine » zo 01 jun 2003 16:12

hier is de uitleg over het afwerken:

Als je klaar bent met weven knoop je de draad waar je mee hebt geweven vast aan de buitenste gespannen draad en voordat je hem afknipt steek je hem nog door 3/4/5 kralen zodat hij goed vast zit.
Zo ga je steeds verder totdat je in het midden 2 draden overhoudt. Je knoopt steeds je draad vast aan de vorige --> steekt hem door een paar kralen --> knipt hem af.

Aan die 2 draden die je in het midden hebt over gehouden (aan allebei de kantje dus 2 draden) doe je een kalotje. Paar knoopjes op elkaar, knijpkraal eraan en eventueel de draden weer terug steken door het slotje en door een aantal kralen steken.
(je kan de draden ook afknippen zonder ze terug te steken. Dus gewoon afknippen na de knijpkraal. Maar als je ze nog terug steekt weet je zeker dat het goed vast blijft zitten!)
~ Karine ~

missestoetje
Bead Discoverer
Contacteer:

tanx

Bericht door missestoetje » zo 01 jun 2003 16:44

oke heel erg bedankt!!! ik zal vanavond gelijk weer eens wat uit gaan proberen, want weven is toch eigenlijk wel heel leuk (ik maak er meestal hangertjes mee) :D
greetz MniQ

http://www.sugababes.nl/MniQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Karine
Bead Interested

Bericht door Karine » zo 01 jun 2003 18:07

Succes met weven!! :D
~ Karine ~

Gesloten