elastiek

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Lian
elastiek

Bericht door Lian » zo 03 mei 2009 20:45

ik wil een armband maken met elastiek,waar kan ik die het best kopen en waar moet ik op letten bv de dikte?

Lianne

Lian

Re: elastiek

Bericht door Lian » ma 04 mei 2009 13:44

Niemand die kan helpen :( ??????

Hannelies
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Hannelies » ma 04 mei 2009 13:54

Gewoon even vragen bij de hobbywinkel! Ze verkopen het op rollen voor Euro 2.95, 20 meter geloof ik. Er zijn verschillende soorten en diktes. Ik gebruik de dikkere maar dat is omdat ik zware kralen gebruik. Soms zie je ook dat mensen het dubbel door de kraal heen doen, om het sterker te maken. Voor de knoop staat er een uitleg bij technieken. En anders kun je er ook een druppel sieradenlijm opdoen, dan blijft het zeker zitten.

*Maaike*
Bead Discoverer

Bericht door *Maaike* » di 05 mei 2009 09:12

Hoi ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van sieraden dus ik probeer nog een aantal dingen uit op een goedkopere manier als bij een hobbywinkel dus ik heb sieraden elastiek bij een winkel (Xenos) gehaald, ze hebben diverse kleuren, 10 meter voor €0,99

groeten Maaike

PS ik weet niet zeker of ik de naam van de winkel mocht noemen dus als het verwijderd moet worden dan merk ik het wel :D en dan zal ik je een pb-tje sturen met de naam

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » di 05 mei 2009 09:53

Ik heb een rol van dat transparante elastiek van 1mm, ooit eens
gekocht bij de Kralendoos, er zijn ook andere kralenshops die dit elastiek
verkopen.
Er zijn verschillende diktes, ik gebruik dus 1mm maar ik heb ook wel eens 0,8 mm gebruikt,
lager niet want die heb ik zo kapot.
Als het kraalgat te klein zou zijn, kan je het een beetje uitvijlen.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
~Groetjes Margriet~

Carmen
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Carmen » vr 22 mei 2009 09:19

Ik gebruik altijd 0,8 en ben er erg tevreden over. Je kunt het op veel plaatsen kopen hoor.
Blijf jezelf!
Er zijn al genoeg anderen!

Gesloten