hoe heet dat draad?
Ik wil graag een 'kreukelketting' maken. Nu wil ik graag dat draad (goudkleurig) bestellen via een webshop maar heb geen idee hoe dit draad heet.
Iemand een tip waar ik dit het beste kan bestellen?
Vast bedankt!
Gr., Marit
Iemand een tip waar ik dit het beste kan bestellen?
Vast bedankt!
Gr., Marit
Re: hoe heet dat draad?
Bedoel je misschien wire? Of goudkleurig koperdraad?
Ik gebruik zelf voor kreukelkettingen meestal koperdraad met een kleurtje van 0.4 mm (zie kralenshop.com) of wire van 26 gauge = 0,45 mm (zie creadream).
En dan bedoel ik dit soort ketting:
Ik gebruik zelf voor kreukelkettingen meestal koperdraad met een kleurtje van 0.4 mm (zie kralenshop.com) of wire van 26 gauge = 0,45 mm (zie creadream).
En dan bedoel ik dit soort ketting:

Zo'n ketting bedoel ik
Erg mooi!
Dus ik moet kijken naar 'koperdraad'!
Ik kreeg namelijk de indruk dat het metaaldraad was.
Wat is het verschil eigenlijk met dat 'wire wire draad'?
Dus ik moet kijken naar 'koperdraad'!
Ik kreeg namelijk de indruk dat het metaaldraad was.
Wat is het verschil eigenlijk met dat 'wire wire draad'?
Ik heb net even op die site gekeken. Ik zie daar ook Tigertail draad staan. Waar wordt dat voor gebruikt?
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Tigertail is een heel sterk rijgdraad. Metaaldraad daar bedoel je denk ik acculon mee of staaldraad, word gebruikt om mee te rijgen en om bv een zwevende ketting mee te maken. Wire is draad en die kan je vormen in figuren (als je hem bv om je vinger wikkelt blijft het zo staan...) net zoals bv de ketting in dit topic.singasong schreef:Ik heb net even op die site gekeken. Ik zie daar ook Tigertail draad staan. Waar wordt dat voor gebruikt?
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
zo'n soort ketting kun je ook van acculon maken. Als je met een muntje langs de draad gaat (net als een cadeaulintje), gaat het krullen en krijg je het zelfde effect.
kralengroetjes, Esther
Bedankt voor jullie reakties. Ik weet nu wat ik moet gaan bestellen