rijg draad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
marlyn
Bead Anonymous
rijg draad

Bericht door marlyn » vr 07 mei 2004 12:33

Ik ben net begonnen met het maken van sieraden en nou heb ik gezien dat er zo veel verschillende soorten draad zijn.
Ik vind het leuk om te rijgen ik ben nu bezig met een netting ketting.
Welk soort draad kan ik daar het beste voor gebruiken?
Ik gebruik er nu nylon draad voor,maar ik heb gezien dat er ook draad metaal nylon coated is wat is dat voor een soort draad?
Welk draad kun je dus het beste gebruiken voor het rijgen van verschillende patronen?

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » vr 07 mei 2004 12:45

Nylon gecoat draad, is staaldraad/ ijzerdraad met een laagje plastic eroverheen. Is iets moeilijker buigzaam, dus ik denk dat nylondraad voor patronen beter is.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 07 mei 2004 14:18

wat nog beter is voor netting is garen, zoals nymo-c of c-lon. lekker sterk en slapper dan nylon. ook makkelijker af te werken, want je hebt geen kriebelige einde bij garen.

lea
Bead Anonymous
Contacteer:

rijgen van dierfiguren

Bericht door lea » ma 31 mei 2004 22:54

Hai lieve mensen, dit is mijn eerste bericht en tevens vraag aan jullie......ik ben nu bezig met dierfiguren te rijgen - plat en 3-D figuren - maar ik begrijp dat daarvoor klosjes fijne metaaldraad voor nodig is...nu heb ik hier in Amsterdam een beetje rondgekeken maar het nog niet gevonden. Wie kent een (internet)adresje waar ik dit kan vinden? Het moet dus fijne draad zijn dat goed buigzaam is, want de figuurtjes zijn klein. Soms moet ik bijv. een vleugel maken voor een vogel, dan moet hij dus rechtop staan en te buigen zijn. Met nylondraad gaat het niet de gewenste kant op staan...... :oops:
HAPPY WITH LIVE!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 01 jun 2004 07:30

je kan ze bij kralen.com bestellen, het staat nog niet op de website, maar we hebben het wel: 150 meter, als ik het goed heb 4,05, in ieder geval onder de 5,-. het is heel dun, maar wel buigbaar en sterk.

lea
Bead Anonymous
Contacteer:

Bericht door lea » di 01 jun 2004 11:15

Dank je Sandra, ik zal eens kijken op Kralen.com wat er zoal te krijgen is......en wat betreft de draad, die kan ik gewoon via mail bestellen, toch???? :wink:
HAPPY WITH LIVE!

Gesloten