hallow
ik wil eigenlijk graag beginnen met kettelen
ik heb daar een paar vraagjes over
-is het niet moeilijk om die rondjes te maken??
-Wat zijn de hoofdbenodigdheden, als ik het niet kan wil ik niet dat er vanalles is blijven liggen wat ik niet heb gebruikt??
-toen jullie voor het eerst gekettelde dingen maakten.. gebruikten jullie toen de kanten klare stiften of gewoon draad.. en knipte jullie zelf?
x beginneling
kettelen [[benodigdheden]]
|Toen ik een gekettelde ketting wilde maken nam ik eerst kettelstiften uit de winkel, en had ik aan de andere kant soms geen mooi rondje maar meer iets wat op een ovaaltje leek (gebeurd nu soms nog wel eens hoor) ik heb verder een rondbektang en een kniptang.
Omdat ik kettels vrij prijzig vond worden, ben ik overgestapt op draad. Nu maak ik mijn kettels gewoon zelf.
Er zijn al eerdere topics gestart over ketteldraad, misschien vind je daar ook nog informatie...
Omdat ik kettels vrij prijzig vond worden, ben ik overgestapt op draad. Nu maak ik mijn kettels gewoon zelf.
Er zijn al eerdere topics gestart over ketteldraad, misschien vind je daar ook nog informatie...
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

ook ik ben begonnen met kettels... maar vrij snel overgestapt... vanwege het grote kostenverschil en je kunt met draad zelf de lengte bepalen. Mijn ervaring met gemaakte kettels is dat deze harder zijn dan het draad...
Om te beginnen heb je een rondtangetje nodig en een kniptangetjs.. kettels (of ketteldraad) en kralen... meer niet.. voor 2 euro kun je al beginnen (mits je de tangetjes hebt)... gewoon oefenen in het begin... rondje maken (tips over het rondje zijn bij een andere topic te vinden.. zoek even naar kettelen en je vind vast wel iets!) SUCCES
Om te beginnen heb je een rondtangetje nodig en een kniptangetjs.. kettels (of ketteldraad) en kralen... meer niet.. voor 2 euro kun je al beginnen (mits je de tangetjes hebt)... gewoon oefenen in het begin... rondje maken (tips over het rondje zijn bij een andere topic te vinden.. zoek even naar kettelen en je vind vast wel iets!) SUCCES