[Vraag] bestaat gecoat-staaldraad in dunnere maat?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Ilsy81
Bead Dreamer
[Vraag] bestaat gecoat-staaldraad in dunnere maat?

Bericht door Ilsy81 » do 22 jan 2009 19:06

Hoi allemaal,
ik wil graag een ketting maken met meerdere draden.
(constructie die ik bedacht heb is wat lastig uit te leggen zonder plaatjes....)
Het is weer zo'n verzinsel die ik midden in de nacht bedenk....maar nog niet weet of het uitvoerbaar is :oops:

Ik heb miyuki delica's, maat 11/0. Die hebben een redelijk groot gat :D
Nou wil ik daar graag 3 draden in hebben... (tja...ik weet het, ik bedenk iets onmogelijks, hihih)
Ik heb gecoat-staaldraad, daarvan passen er 2 "draden" door de delica's. Bestaat het staaldraad (van een ander/bepaald merk) ook in dunnere soorten? Zodat er wel 3 draden in passen?

dus na dit lange verhaal is de concrete vraag: bestaat er ook dunner staaldraad?
(ik heb nu gewoon zo'n klos van 100m waar geen maat op staat, hihih)
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

Kaloni
Bead Interested

Re: [Vraag] bestaat gecoat-staaldraad in dunnere maat?

Bericht door Kaloni » do 22 jan 2009 20:07

Hoi Ilsy,
Gecoat staaldraad is er in vele diktematen. Veel voorkomend zijn 0.45 mm en 0.38 mm. Maar ik heb ook wel dunner (0.30 mm) en dikker gezien (0.53 mm).
Ga voor de lol eens naar de site van beadalon of bijvoorbeeld jewelry supply http://www.jewelrysupply.com/beading/beadalon_wire.html voor een overzicht. Je zult niet persé in de VS hoeven te bestellen hoor, maar zij hebben het zo aardig op een rijtje.
Ik denk dat je van 0.38 mm er wel drie door een 11/0 miyuki krijgt, zal het later op de avond eens voor je proberen :wink:
Groetjes,
Karin

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 22 jan 2009 20:56

Ik heb geen idee wat je in gedachten heb ;) maar misschien kan het anders ook met garen of nylondraad? De beadalon heb je ook in dunnere vormen, vooral de 49-draads is vrij soepel, alleen ook wel vrij prijzig. Ikzelf heb het keer gecombineerd met swarovski en kreeg makkelijk 3 draden door 1 3 mm bicone.

Kaloni
Bead Interested

Bericht door Kaloni » vr 23 jan 2009 08:24

Even het 'miyuki experiment' gedaan: een 0.38 mm draad gaat vrij gemakkelijk drie keer door een 11/0 Delica (gewoon staaldraad van de 100 m rol van bij Sandra :wink: )
Groetjes,
Karin

Ilsy81
Bead Dreamer

Bericht door Ilsy81 » vr 23 jan 2009 16:06

Kaloni schreef:Even het 'miyuki experiment' gedaan: een 0.38 mm draad gaat vrij gemakkelijk drie keer door een 11/0 Delica (gewoon staaldraad van de 100 m rol van bij Sandra :wink: )
Thanks voor het testen :D :D :D
ik ga het vanavond gelijk bestellen :D
nogmaals heel erg bedankt!
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

Gesloten