Oorbellenstandaard werkwijze

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:
Oorbellenstandaard werkwijze

Bericht door Biebeltsje » zo 16 nov 2008 15:51

Weet niet of het hier goed staat, maar dan hoor ik het wel!

Oorbellenstandaard

Benodigdheden:

6 plankjes van elk 34 cm lang
4 ronde stokjes van 4 mm dikte
1 bol sisal touw

H vorm

Neem 3 plankjes, in 2 van deze plankjes boor je in het midden van de zijkant een gaatje. Neem dan het 3e plankje en boor daar
aan de (lange) zijde ook gaatjes. Daarna schroef je een H vorm in elkaar...

Omdat je het bovenstuk aan het onderstuk moet bevestigen, maar je met de schroeven zit die je net aan de zijkant er in hebt geschroefd,
neem je ong. 3 cm van de zijkant en zet je daar een streepje. In dit balkje boor je ook weer een gaatje (dit aan beide kanten). Daar komt
straks namelijk het bovenstuk op...

Het bovenstuk:

Neem hier ook 3 plankjes bij, in 2 van deze plankjes boor je aan de onderkant een gaatje in. Deze bevestig je straks met schroeven
aan het H stukje.

Vergeet niet dat je ook nog 4 gaatjes op gelijke hoogte (dit doe je door de plankjes boven op elkaar te leggen) moet boren!!

Schroef nu het bovenstukje (bijna klaar) op het H stukje.

Als je dit hebt gedaan, leg je het laatste plankje op de bovenkant neer en meet je ong. 2.7 cm aan beide kanten af, dan ligt deze ong.
in het midden. Aan de bovenkant teken je een lijntje en zet je in het rondje. Daarna schroef je deze vast.

Het frame is nu klaar.

Als je het nog leuk vind (ik vond het erg natuurlijk lijken) kun je om de plankjes sisaltouw binden. Ik heb het anders gedaan dan hier komt te staan
maar het lijkt mij op deze manier handiger.

Begin boven aan de rechterkant, je legt aan de onderkant het uiteinde van het touw en begin dan daarom heen, en natuurlijk het plankje, te draaien.
Zo ga je helemaal tot je aan de andere kant komt. Zo begin je ook naar beneden toe... Ik heb het afgemaakt met door het een na laatste
bindstukje het touw door te halen. Zo krijg je een soort knoopje. Dit doe je dus twee keer.

En zo ga je alsmaar verder.

Vergeet niet aan de onderkant van het H stuk een soort voetje te maken. Dit kan je gewoon met zo'n plastic kapje met een spijkertje erin...
(geen idee hoe die dingen heten haha).

Hoop dat het zo duidelijk is! En anders hoor ik het wel!

Groetjes Bianca
Afbeelding

Nessae
Bead Lover

Re: Oorbellenstandaard werkwijze

Bericht door Nessae » zo 16 nov 2008 15:55

dat is een duidelijke uitleg. Dank je wel!

marindasnippe
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door marindasnippe » zo 16 nov 2008 15:55

zal het eens aan mijn paps voorleggen.. met kralen lukt nog... maar voor de rest ben ik echt a technisch :D

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » zo 16 nov 2008 16:03

Ik ben ook niet zo technisch hoor, maar wou het graag zelf maken deze keer hahaha, kan ik tenminste zeggen dat ik het zelf heb gemaakt :lol:

Zou trouwens wel leuk zijn om jullie crea's dan te zien!
Afbeelding

Nessae
Bead Lover

Bericht door Nessae » zo 16 nov 2008 16:08

ik ga dinsdag naar de bouwmarkt! En het resultaat: Dat zie je dan als ie af is!!!

Biebeltsje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Biebeltsje » ma 17 nov 2008 11:20

Ben benieuwd!

Ik ben net verder gegaan (had te weinig touw voor de laatste 4 cm :? ) en nu kwam ik tot de ontdekking dat er ook nog stukjes open zijn omdat je daar niet omheen kan draaien. Nu heb ik met secondelijm (bij de action weg... werkt prima) stukjes touw er op geplakt. Zo is die helemaal au naturel :P
Afbeelding

Gesloten