ZIlverklei, hoe en wat?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
riawan
Bead Anonymous
ZIlverklei, hoe en wat?

Bericht door riawan » wo 17 sep 2008 12:57

Hallo!
Al een geruime tijd lees ik met jullie mee hier op het forum.
Eerst al fervent sieraden maker, na dit een jaar stil gelegen te hebben door zwangerschap wil ik de draad weer oppakken.
Maar nu alles verkocht te hebben van mijn kralen en benodigdheden wil ik gaan proberen om met zivlerklei te werken.
Wie heeft er voor mij tips wat betreft aanschaf, gebruiken en dergelijke?

Ik ben van plan binnenkort een workshop te gaan volgen maar wil me eerst even voorlichten.
ZIjn er b.v ook materialen te gebruiken die je b.v. bij een gewone huishoudwinkel kan kopen of moet echt alles via de art clay silver instructors?

Alvast bedankt!
Groetjes Rianne

riawan
Bead Anonymous

Informatie gezocht over zilverklei

Bericht door riawan » vr 19 sep 2008 16:19

Hallo!
Ik ben opzoek naar informatie over zilverklei.
Ik heb internet al afgespeurd en ook al 2boeken gekocht hierover maar zit toch n og met wat vragen.
AL eerder hadik een berichtje onder een onder hoofdstukje geplaatst maar denk dat ik die daa rverkeerd heb geplaatst.

De benodigdheden waar kan ik die het beste kopen? Ik woon in Den Haag, misschien is daar iets in de buurt zodat je het alsnog kan zien voordat je het koopt?
En zijn er materialen die je b.v. ook bij blokker of iets dergelijks koopt?
En is er echt een startersset nodig als eerste aanschaf ofkun je alles het beste los kopen?
Zijn er goedkopere adresjes waar je een deelkunt kopen (desnoods via internet)?

Ik ga pas eind oktober een worskhop volgen, dat duurt nog wel erg lang maar wil me toch alvast een beetje inburgeren met het maken van sieraden met zilverklei.
Eigenlijk zouik er zelf morgen al mee willen beginnen :lol:

Bedankt voor de info alvast!!
Groetjes Rianen

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: ZIlverklei, hoe en wat?

Bericht door Sandra » vr 19 sep 2008 16:25

welkom. :) ik heb je 2 topics samengevoegd, het heeft geen zin meerdere topics op verschillende subforums te plaatsen.

Je kan evt kijken naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; , vanaf onder kan je links vinden naar workshopgevers, daar vind je dan foto's en beschrijving hoe het maken in zijn werk gaat.

De officiele zilverklei enzo kan je alleen bij officiele dealers vinden zeg maar, zie evt http://www.artclaysilver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; . Je zou evt bij andere winkels kunnen kijken voor hulpmiddelen zoals mesje, plastic om het op te kneden ofzo, maar denk dat je daarvoor net zo goed bij een zilverklei webwinkel terecht kan. Voor de rest heb ik geen ervaring, ik heb alleen paar keer workshop gevolgd. Ikzelf vond het erg leuk, maar kom tijd tekort om er thuis mee verder te gaan.

Wendy van Toorenburg
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Wendy van Toorenburg » zo 21 sep 2008 19:14

Hoi Rianne,

Leuk dat je met zilveklei wilt gaan werken...

Het is aan te raden eerst een workshop te volgen. Zo maak je kennis met het product en leer je wat er allemaal mogelijk is (er is nl. heel veel mogelijk).

Het is inderdaad het beste om materialen via de Art Clay site te bestellen of via een instructeur die workshops geeft, maar niet alle instructeurs verkopen alle materialen. Ik zou je willen adviseren om dan het starterspakket "easy" te bestellen en daarbij wat extra dingen. Zo ben je het goedkoopste uit.

Ik weet niet waar je een workshop gaat volgen, maar misschien kan je daar binnenkort al een keer langs gaan om te kijken hoe de ruimte er uit ziet en alvast wat voorbeelden te zien? Ik ben zelf instructeur in Hoofddorp, als je hier een keer in de buurt bent, mag je ook bij mij een keer binnenlopen met vragen en om wat voorbeelden te zien hoor! (Wel even bellen van te voren want ik ben niet altijd aanwezig).

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier tijdens de workshop en daarna veel creativiteit met het thuis werken met zilverklei.

Groetjes,
Wendy

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » ma 22 sep 2008 15:02

ik heb het eens op een meeting gezien hoe ze het maakten

niet gemakkelijk en heel fijn en precies werk
niet echt iets voor mij dus
en dan waren ze nog niet af moesten ze nog gebakken en gepolijst worden
goedkoop is het ook niet echt
er zijn ook startpakketten te koop