ik kreeg van iemand de volgende vraag: als iemand allergisch is voor silver plated, is de persoon dan ook allergisch voor zilverkleurige kunststof?
ikzelf vind dit lastig, je zou denken van niet omdat het kunststof is, maar ik dacht dat kunststof kralen van kunststof zijn met daaromheen een speciaal laagje.....weet iemand anders daar misschien meer van? alvast bedankt!
allergie voor silver plated
- dutch_dayz
- Bead Producer
het lijkt me niet logisch dat er om kunststof kralen zilver zit. Silver plated is een laagje echt zilver om een kraal heen, met daaronder een kern van een ander metaal, nikkel of koper. (Geloof ik, kon t even niet meer vinden in mn goudsmeden boek) Misschien is diegene daar allergisch voor.
Groetjes Elly
Groetjes Elly
- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik denk niet dat de persoon last heeft van silverplated maar gewoon een nikkelallergie. De hoeveelheid andere stoffen dan zilver die in een legering worden gebruikt verschilt nogal en vaak wordt er ook nikkel in gebruikt waardoor de allergie opspeelt.
Sterling zilver is b.v. 925 zilver en 75 andere metalen.
Zelf heb ik ook een nikkelallergie en kan niet tegen zilveren oorbellen maar wel tegen goud.
Weet niet wat er om kunststoffen zilverkleurige kralen zit maar in Amerika noemen ze het vaak metalized plastic, dit geeft de suggestie dat er toch een metaalachtig laagje omheen zit waardoor het wel allergie kan opleveren. Een kwestie van uitproberen lijkt me...
Sterling zilver is b.v. 925 zilver en 75 andere metalen.
Zelf heb ik ook een nikkelallergie en kan niet tegen zilveren oorbellen maar wel tegen goud.
Weet niet wat er om kunststoffen zilverkleurige kralen zit maar in Amerika noemen ze het vaak metalized plastic, dit geeft de suggestie dat er toch een metaalachtig laagje omheen zit waardoor het wel allergie kan opleveren. Een kwestie van uitproberen lijkt me...
Groetjes, Annemieke