stretch armbanden

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Ellis
Bead Reader
stretch armbanden

Bericht door Ellis » di 30 jan 2007 11:01

Ik zie tegenwoordig veel van die stretch armbanden met schakeltjes waar je allerlei kralen en bedels aan kunt bevestigen.
Iemand enig idee waar je die koopt???
En hoe het werkt??

Groetjes Ellis

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » di 30 jan 2007 12:33

bedoel je een cha-cha armband ??

die zijn heel leuk om te maken maar als je met meer dan twee rijen werkt is er wel eerst wat techniek bij uit te leggen om het vlotjes te laten verlopen
Groetjes,
Linda

Ellis
Bead Reader

Bericht door Ellis » di 30 jan 2007 12:35

Ja die bedoel ik. Lijkt me erg leuk om te doen.
heb jij er ervaring mee????

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » di 30 jan 2007 14:08

Ja ..je hebt ofwel wire en wire nodig of heel veel kettelstiftjes !

Je brengt een kraal aan op een kettelstift maak onderaan een krul met je rondbektang..Breng dit loopje rond een loop van je cha cha en neem dan je rondbektang en draai de loop verder , verplaats je tang af en toe om verder te kunnen draaien ...draai tot je tegen de kraal komt.
OP die manier kan het dat je kettelstift soms drie keer door de chacha loop gaat ...die zal er nooit meer afvallen !!!

begrijp je ?
je werk zo verder altijd van links naar rechts of andersom , comfort en of je links of rechthandig bent bepalen de volgorde.

Je kan meerdere lagen op elkaar aanbrengen door in de zelfgemaakte loop op te bouwen ...

is dit begrijpbaar of zal ik opnieuw proberen ???
Groetjes,
Linda

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 30 jan 2007 17:46

dolfijn schreef:Ja ..je hebt ofwel wire en wire nodig of heel veel kettelstiftjes !

Je brengt een kraal aan op een kettelstift maak onderaan een krul met je rondbektang..Breng dit loopje rond een loop van je cha cha en neem dan je rondbektang en draai de loop verder , verplaats je tang af en toe om verder te kunnen draaien ...draai tot je tegen de kraal komt.
OP die manier kan het dat je kettelstift soms drie keer door de chacha loop gaat ...die zal er nooit meer afvallen !!!

begrijp je ?
je werk zo verder altijd van links naar rechts of andersom , comfort en of je links of rechthandig bent bepalen de volgorde.

Je kan meerdere lagen op elkaar aanbrengen door in de zelfgemaakte loop op te bouwen ...

Waarom zou je al deze moeite doen als je het ook met een gewoon oogje eraan krijgt? Dat lost ook niet zomaar hoor :lol: Ofwel stel ik het me verkeerde voor, kan ook natuurlijk. Heb je dan eigenlijk een dubbel of driedubbel oogje zoals jij bedoelt?

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » di 30 jan 2007 17:58

Haematodipsia schreef:
dolfijn schreef:Ja ..je hebt ofwel wire en wire nodig of heel veel kettelstiftjes !

begrijp je ?

Waarom zou je al deze moeite doen als je het ook met een gewoon oogje eraan krijgt? Dat lost ook niet zomaar hoor :lol: Ofwel stel ik het me verkeerde voor, kan ook natuurlijk. Heb je dan eigenlijk een dubbel of driedubbel oogje zoals jij bedoelt?

de oogjes aan de chacha's zijn niet zo heel dik , als een zelfgemaakt oogje niet perfect sluit dan kan het vlugger losglippen .
Aan zo'n armband hangen dingen heel de dag te bengelen en kan je wel eens ergens door druk uit te oefenen ( bv arm op tafel leggen) een loop uit model brengen.
Door de methode die ik beschreef kan er echt nooit niks loskomen en kan je het ook veilig gebruiken om op verder te bouwen .
Groetjes,
Linda

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 01 feb 2007 19:09

Zou zelf wel nietstiften gebruiken en geen kettelstiften, anders hou je zo'n oogje onderaan, hou ik zelf niet zo van :?
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten