Wie heeft er ervaring met artclay

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 01 nov 2006 10:29

Ik heb dus net een workshop gevolgd bij http://www.pallasart.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was erg leuk, maar de klei droogde bij mij wel heel erg snel. Zo'n oven is erg duur en naar wat ik hoor kan het echt wel op een gasfornuis, zelfs op zo'n campinggazbrandertje

Ann
Bead Interested

Bericht door Ann » di 07 nov 2006 18:47

Ja, hoor, bakken op een "campingvuurtje" gaat perfect!
Ik ga zelfs eens experimenteren met kurkklei, maar vermits dat vlammen geeft, zal ik dat buiten op mijn terras doen!

Debby
Bead Lover

Bericht door Debby » wo 08 nov 2006 00:12

Het wordt niet aangeraden om kurkklei op een gasbrander te bakken, maar als je het toch wilt gaan doen, zou ik het zeker buiten doen, in een speciaal oventje gaat het al behoorlijk roken en stinken!!!

debby

Wendy van Toorenburg
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Wendy van Toorenburg » do 09 nov 2006 22:17

Je sieraad "bakken" op het fornuis gaat prima....

Vorige week heb ik een cursus Art Clay gevolgd en vandaag heb ik een ring gemaakt en op het fornuis gebakken, ging allemaal goed!

Als je je creatie 24 uur laat drogen en dan 10 minuten op hoog vuur, 10 minuten op laag/middel vuur bakt, heb je een mooi resultaat!

Gewoon proberen!

Groetjes,
Wendy

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » vr 10 nov 2006 08:18

Ik heb er een boek over geleend van de bieb. Een kraal met kurkklei en dan van die sliertjes klei erover is erg gaaf om te zien. Jammer genoeg denk ik dat het er nooit van zal komen :wink:
:engel: Groetjes Eveline

Gesloten