knijpkralen breken iedere keer

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
rebecca1984
Bead Reader
knijpkralen breken iedere keer

Bericht door rebecca1984 » za 04 nov 2006 22:53

help ik heb een vette probleem!!!!!!!

Ik weet niet of dit de juiste topic is,marja daar kom ik dan wel achter.

Mijn vraag is het volgende.
Ik heb een paar kettingen gemaakt en armbanden,ik verkoop ze ook aan mensen,maar elke keer als ik ze aan die mensen verkoop dan gaan ze kapot,elke keer is de knijpkraal het probleem.Ik baal hier echt van want ik ben best trots op mn werk wat ik maak en ik vind het zooooooo zonde dat ze dan kapot gaan.Ik heb al geprobeert met met 2 ijzerendraadjes(kan niet de juiste naam voor vinden :oops: )en in de plaats van 2 knijpkralen 4knijpkralen.alleen ja ik heb natuurlijk geen zin om zo veel materiaal te gebruiken.

Vraag 1 hebben jullie hier ooit problemen mee gehad??
Vraag 2 hoe zijn jullie ervaringen???
Vraag 3 hebben jullie goeden knijpkralen en mag ik dan weten waar jullie die kopen via een internet site??

gr x rebecca p.s ik hoop dat jullie mij willen helpen :cry: [/b]

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 04 nov 2006 23:00

Ik heb je topictitel even gewijzigd en verplaatst naar juiste subforum, zodat ze sneller weten waar het over gaat. ;)
Ikzelf ben nu erg moe en weet daarom niet zo snel de beste tips, bij mij is het nog maar 1x gebroken, iig, ik hoor vaak dat je moet opletten dat je het recht plat knijpt, dus niet schuin plat knijpt, en het helpt ook geloof ik als je een platbektang zonder ribbels gebruikt. Verder eventueel knijpkralen kopen bij andere webshop, misschien is de kwaliteit niet zo goed? Ik verkoop al jaren dezelfde soort knijpkralen via http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , heb er nog nooit klachten over gehad.

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 04 nov 2006 23:06

Gebruik je wel (gecoat) staaldraad?
Als je knijpkralen gebruikt op nylondraad gaat het nl. altijd kapot.

Verder kun je misschien wat vinden in deze topics:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=24039
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=23756
~Audrey~

rebecca1984
Bead Reader

Bericht door rebecca1984 » za 04 nov 2006 23:30

Ja sorry snap nog niet precies waar ik het moest plaatsen :oops:

hoor vaak dat je moet opletten dat je het recht plat knijpt;
Dat doe ik gelukkig wel :D

en het helpt ook geloof ik als je een platbektang zonder ribbels gebruikt. Verder : dat deed ik dan niet :? maar maakt dat dan zo veel uit of je het met of zonder ribbels doet???

Thanks voor de tip :D

gr rebecca

rebecca1984
Bead Reader

Bericht door rebecca1984 » za 04 nov 2006 23:54

Gebruik je wel (gecoat) staaldraad?
Als je knijpkralen gebruikt op nylondraad gaat het nl. altijd kapot.

Ik gebruik altijd staal draad samen met knijpkralen.

Maar laast had ik geen staaldraad meer,duss ik dacht heb zin om een ketting te maken en deed dat met nylondraad samen met knijpkralen.Maar nu lees ik dat dat niet gaat :? duss dan ga ik het maar uit elkaar maken.

Thanks voor de tip :D

Gr rebecca

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 05 nov 2006 09:10

Ik weet niet qua ribbels, op zich heb ik het daar ook weleens mee geknepen volgens mij, en ging het ook goed. Nylondraad met knijpkralen vertrouw ikzelf absoluut niet, maar sommigen op het forum juist wel.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 05 nov 2006 12:42

Ik gebruikte vroeger van dat nylon coated draad (wat jij ijzerdraad noemt denk ik) met ronde knijpkralen, daar had ik regelmatig dat de knijpkraal losste of het draad ging rafelen ofzo. Nu gebruik ik nylondraad met knijpkraalbuisjes, die knijpen veel sneller dicht en hebben ook geen scherpe randjes die het draad beschadigen. Ik heb die van mij gekocht van eelkehas op dit forum.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 05 nov 2006 16:28

Is het een idee om over het knijpkralenprobleem in 1 topic verder te gaan en deze te sluiten :?: Ik doe hier dan vast een slotje op, hoor wel of hij open moet :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten