Kalotjes

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Goudvis
Bead Starter
Kalotjes

Bericht door Goudvis » di 21 feb 2006 10:02

Ik probeer mijn kettingen af te werken met kalotjes, maar erg stevig worden ze er niet van! Ik heb al twee knijpkraaltjes voor en twee in het kalotje geprobeerd, maar steeds als ik er heel licht aan trek, knapt de boel weer los. Wie heeft tips voor het stevig bevestigen van kalotjes?

bengel
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door bengel » di 21 feb 2006 10:24

misschien moet je de knijpkraal wat steviger platdrukken???? knapt het draad kalotje of glijdt het draad uit het kalotje.........dan moet je gewoon de knijpkraal wat steviger aandrukken (ik zet ook altijd veel geweld erop :wink: )
Groetjes Bengel aka Brenda

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Re: Kalotjes

Bericht door sanny » di 21 feb 2006 14:21

Goudvis schreef:Ik probeer mijn kettingen af te werken met kalotjes, maar erg stevig worden ze er niet van! Ik heb al twee knijpkraaltjes voor en twee in het kalotje geprobeerd, maar steeds als ik er heel licht aan trek, knapt de boel weer los. Wie heeft tips voor het stevig bevestigen van kalotjes?
Je moet je tang wel recht op het knijpkraaltje zetten anders komt het knijpkraaltje schuin te zitten en snijdt het je draad door.
Recht op het knijpkraaltje en flink wat kracht zetten. Dan het draadje nog even terugrijgen door het kaltoje en een kraal, drupje lijm in het kalotje, kalotje dichtknijpen en het zit als een huis.
groetjes Sannie.

Goudvis
Bead Starter

Bericht door Goudvis » ma 27 feb 2006 18:07

Bedankt voor de tips! Je bedoelt sieradenlijm denk ik? Het is trouwens erg lastig om het knijpkraaltje dicht te knijpen in zo'n kalotje, je komt er zo moeilijk bij!

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 27 feb 2006 19:03

Je hebt een puntplakbektangetje nodig om het knijpkraaltje dicht te knijpen. Je knijpt hem eerst een beetje plat op je draad zodat hij nog net kan schuiven en dan schuif je hem je kalotje in en knijpt hem nog even stevig aan.
groetjes Sannie.

Goudvis
Bead Starter

Bericht door Goudvis » wo 01 mar 2006 22:08

Bedankt!

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 06 mar 2006 23:14

sanny schreef:Je hebt een puntplakbektangetje nodig om het knijpkraaltje dicht te knijpen. Je knijpt hem eerst een beetje plat op je draad zodat hij nog net kan schuiven en dan schuif je hem je kalotje in en knijpt hem nog even stevig aan.
Zo doe ik het ook ja en dan ook nog eens met een plakbektangetje met zo'n bocht. Dat gaat helemaal lekker! :)

Lieve groet van Fairy

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » za 21 okt 2006 13:19

ik heb totaal geen vertrouwen meer in de kalotjes ik doe ze weg heb ze in goud brons en zilver, iedere ketting die ik maak met kalotjes aan het einde trek ik zo kapot en dan kan ik kralen zoeken( ik haat dus kalotjes).
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 21 okt 2006 17:35

goh vreemd...wilde zeggen misschien door zware kralen, maar ik heb een zware millefiori ketting en die doet het nog altijd...hoewel ik nu wel moet zeggen dat ik het anders misschien keer opnieuw rijg, moet er niet aan denken dat die ineens valt...

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » za 21 okt 2006 18:04

Sandra schreef:goh vreemd...wilde zeggen misschien door zware kralen, maar ik heb een zware millefiori ketting en die doet het nog altijd...hoewel ik nu wel moet zeggen dat ik het anders misschien keer opnieuw rijg, moet er niet aan denken dat die ineens valt...
ik test al mijn kettingen te minste laat ik aan mn moeder over, en 1 ketting heb ik wel 2 x kapot getrokken het kalotje glijd gewoon van mn staaldraad af ik gebruik er ook knijpkraaltjes bij.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gesloten