Wat heb ik nodig bij het maken van ringen?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Pi?rra
Wat heb ik nodig bij het maken van ringen?

Bericht door Pi?rra » za 26 apr 2003 15:19

Hallo!
Ik ben regelmatig ringengekken tegengekomen op dit forum. Ik ben op zoek gegaan op deze site voor uitleg over het maken van ringen. Helaas kon ik dat niet vinden. Wel mooie voorbeelden gezien bij "nieuwe creaties" en onder "voorbeelden". Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb bij het maken van ringen en dan vooral hoe ik ze af kan werken. Ik ben al aardig geoefend in het maken van kettingen, armbanden en enkelbandjes en wil graag een nieuwe uitdaging aan. (al blijf ik zeker de andere dingen ook maken :!: :!: ) Ben benieuwd!
Groetjes,
Pi?rra

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 26 apr 2003 15:38

als je eenvoudige wil maken kan je spiralen gebruiken, onder shop kan je daar wat van vinden. verder heb ik inderdaad nog geen uitleg over ringen op mijn site, wel kan je veel tekeningen vinden op een japanse site.

wat je verder het beste kan gebruiken weet ikzelf niet, ikzelf denk wel automatisch aan garen (nymo van kralenwerk.nl bv, dat is sterk) en buigbare ijzerdraad (waar je ook figuurtjes van hebt gemaakt).

succes.

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 27 apr 2003 11:05

Ik heb voor de ringen die ik gemaakt heb nylondraad van 0.25 mm gebruikt en kralen. Niets speciaals dus eigenlijk. Voor de afwerking maak je een knoopje en daarna werk je de uiteinden van je draad weg door ze door verschillende kralen te rijgen.

Pi?rra

Ringen

Bericht door Pi?rra » zo 27 apr 2003 12:14

Sandra en Kat bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga het vanmiddag gelijk uitproberen. Mochten andere kralengekken ook nog ideetjes hebben, dan houd ik mij aanbevolen.
Groetjes,
Pi?rra

Gesloten