Enkelbandje maken.. welk draad?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Ranonkel
Bead Anonymous
Enkelbandje maken.. welk draad?

Bericht door Ranonkel » vr 06 okt 2006 18:58

Hallo iedereen die mijn stukje leest :D ,

ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met sieraden maken. Ik wil nu een enkelbandje maken, met belletjes eraan, omdat ik deze nergens kon vinden waar ik het kon kopen, maar nu zit ik dus met het probleem: op wat voor draad of ketting of wat dan ook kan ik dit het beste doen? ik heb al gevraagd in een zaakje wat ik het best kon doen, maar die idieen waren niet precies wat ik in gedachten had. een ding wil ik in iedergeval niet, en dat is ze aan zoiets hangen: http://img165.imageshack.us/my.php?image=dm083pe7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

zou ik het met elastiek kunnen doen? en hoe krijg ik dit dan stevig vast enz.? of een veter? ik weet het echt niet.. :doubt:

Ik hoop dat iemand wilt reageren.
Alvast bedankt,
Chantal

Sadap
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sadap » vr 06 okt 2006 19:16

Hoi Chantal,

Je zou waxkoord kunnen gebruiken. Daar kun je ze gewoon aan vast knopen. Als je er een slotje opzet kun je hem makkelijk om en af doen.

Sucses!

Ranonkel
Bead Anonymous

Bericht door Ranonkel » vr 06 okt 2006 19:21

hallo,
hoe zou ik er dan een slotje op kunnen maken? en zou je ze dan ook gewoon los kunnen laten zitten, i.p.v. ze vast te knopen? ik denk dat dat leuker is.
groetjes,
chantal

Sadap
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sadap » vr 06 okt 2006 19:35

Hoi,
het slotje zet je vast aan 2 veterklemmetjes die je aan beide eindes van de veter vastzet. en ja, je kan ze ook los laten hangen.

Danielle

Ranonkel
Bead Anonymous

Bericht door Ranonkel » vr 06 okt 2006 19:48

hallo,
hardstikke bedankt voor je antwoord.. :D ik ga snel kijken of ik iets kan vinden!

groetjes,
Chantal

Sadap
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sadap » vr 06 okt 2006 20:07

Suc6!

Gesloten