Zilverkleurig staaldraad of zilverdraad

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Kralenfan
Bead Discoverer
Zilverkleurig staaldraad of zilverdraad

Bericht door Kralenfan » vr 22 sep 2006 08:34

Hallo allemaal,

Weten jullie misschien of bovenstaand materiaal na verloop van tijd zwart wordt of dat het zwart afgeeft?

Groetjes

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 22 sep 2006 08:52

Zilverdraad kan inderdaad na verloop van tijd zwart worden, zo ook echt zilver, en eventueel afgeven.
Dit heeft te maken met dfe ph-waarde van je huid, en of je ziek bent of zo.
Sommige vrouwen hebben er last van, dat het zilver zwart word tijdens de maandelijkse periode omdat dan er een verandering optreed in je bloed en je huid.

Je kan het gewoon weer oppoetsen met een speciaal zilverpoetsdoekje.
Tenzij het gitzwart geworden is. Afbeelding Dan moet je misschien iets langer poetsen.

Die andere weet ik niet, misschien kan je die ook weer een beetje oppoetsen, want die gebruik ik niet.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 22 sep 2006 13:22

Staaldraad wordt niet zwart, dit is namelijk draad met een nylonlaagje erover heen.

Verzilverd draad of sterling zilver kan zeker zwart worden, het is nu eenmaal een eigenschap van zilver dat het kan oxideren. Bij sommige mensen gebeurt dat idd sneller of heviger dan bij anderen. Je kunt het met een zilverdoekje weer mooi oppoetsen. Wat ook helpt is om het sieraad luchtdicht te bewaren als je het niet draagt.

En dan heb je ook nog gelakt koperdraad, oftewel "wire", dat is ook in zilverkleur verkrijgbaar. Ik denk niet dat het kan oxideren want er zit tenslotte geen zilverlaagje op, maar een verflaagje. Maar ik heb hier verder zelf geen ervaring mee.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 22 sep 2006 13:26

dutch_dayz schreef:...

En dan heb je ook nog gelakt koperdraad, oftewel "wire", dat is ook in zilverkleur verkrijgbaar. Ik denk niet dat het kan oxideren want er zit tenslotte geen zilverlaagje op, maar een verflaagje. Maar ik heb hier verder zelf geen ervaring mee.
Ik weet niet in hoerre het gelakt is zeg maar, volgens mij is zilverkleurige wire niet zo heel anders dan verzilverd draad. Als ik er hard op knijp komt er geen koperen kern tevoorschijn, bij de andere wel inderdaad.
Volgens de leverancier zou de zilvere wire niet zomaar moeten verkleuren, bij mij is het ook nog niet verkleurd, maar bij 1 klant wel. Hangt zeker idd af van je zuurtegraad, en bv hoe vaak je draagt, denk ik. Qua andere kleuren zal je wel gelijk hebben, die kunnen niet verkleuren.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 22 sep 2006 16:16

De zilverkleur van wire wire verkleurd bij aal binnen een week, hij word gewoon helemaal dof en daarna komt het koper erdoor.

Bij mijn dochter werd het zelfs helemaal zwart. :cry:
Afbeelding Carina

Afbeelding

Kralenfan
Bead Discoverer

Bericht door Kralenfan » vr 22 sep 2006 22:07

Dank jullie wel voor de reacties tot zover. Voor mezelf vind ik het zwart uitslaagn nooit zo'n ramp. Maar als ik iets voor een klant maak, zou ik het echt erg vinden als zoiets gebeurd. Ik denk dat ik het maar gewoon op staaldraad hou, dat lijkt mij veiliger.
Zo had ik ook een keer een mooie jasseronarmband gemaakt met een zilver slotje. Het slotje begon later onwijs te verkleuren. Echt heel lelijk.
Zou ik een echt zilver slotje moeten hebben gebruikt?

Groetjes

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » vr 22 sep 2006 22:10

Kralenfan schreef:Zou ik een echt zilver slotje moeten hebben gebruikt?
Kan, maar is wel prijzig!

De meeste slotjes die ik tot nu toe heb gebruikt zijn ook verkleurd helaas :?
~Audrey~

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 23 sep 2006 09:25

Breek me de bek niet open over de slotjes die verkleuren.

Afbeelding
Afbeelding Carina

Afbeelding

Kralenfan
Bead Discoverer

Bericht door Kralenfan » za 23 sep 2006 11:52

Precies, ik kan daar ook zo boos over worden. :-(

Gesloten